Keturių cilindrų varikliai dažnai giriamai už degalų efektyvumą ir patikimumą. Tačiau ne visi jie pateisina lūkesčius. Kai kurie buvo tokie problematiški, kad sugadino visos markės reputaciją, sukėlė masinius atšaukimus ir savininkams kainavo tūkstančius dėl priekaištų remonto. Jei perkate naudotą automobilį, ypač Lietuvoje, kur svarbios ilgalaikės priežiūros išlaidos, šių keturių variklių reikėtų vengti arba visiškai jų atsisakyti.
Hyundai Theta II – katastrofiškas variklio gedimas važiuojant greitkeliu
Theta II variklis, ypač 2,4 litro GDI versija, tapo žinomu gedimu Hyundai ir Kia modeliuose nuo 2011 iki 2017 metų. Dėl kritinės konstrukcijos ydos metalinės nuolaužos užblokavo alyvos kanalus, dėl to variklis staiga sugedo, dažniausiai važiuojant dideliu greičiu. Dėl šios problemos buvo iškelta keletas kolektyvinių ieškinių ir atšaukta beveik pusė milijono automobilių.
- Paveikti modeliai: „Hyundai Sonata“, „Santa Fe“, „Tucson“; „Kia Optima“, „Sorento“
- Pagrindinė problema: metalinės nuolaužos, dėl kurių variklis negauna alyvos ir užsikemša
- Rezultatas: brangūs remontai arba visiškas variklio keitimas iki 100 000 km
GM Iron Duke – patikimas, bet labai nepakankamos galios
1970-ųjų pabaigoje ekonomiškumo sumetimais sukurtas 2,5 litro tūrio „Iron Duke“ buvo patvarus, bet labai nepakankamos galios variklis. Turėdamas vos 87 arklio galios, jis Pontiac Fiero ir Chevrolet Camaro automobilius darė skausmingai lėtais. Jis taip pat kentėjo nuo pernelyg didelių vibracijų ir triukšmo, todėl važiavimo patirtis buvo grubi ir nepatogi.
Patikimas, bet kokia kaina?
Nors „Iron Duke“ paprasta konstrukcija užtikrino ilgaamžiškumą, jo charakteristikos pagal šiuolaikinius standartus buvo nepriimtinos. Lietuvos kelių sąlygomis, ypač greitkeliuose, toks nepakankamai galingas variklis galėjo būti neefektyvus ir nesaugus.
- Paveikti modeliai: Pontiac Fiero, Chevy S-10, GM pašto sunkvežimiai
- Pagarsėjęs dėl: triukšmingo variklio, prasto greitėjimo ir žemo išbaigtumo lygio
- Degalų sąnaudos: vidutinės, bet jas kompensuoja pasenusios eksploatacinės savybės
Chevrolet Vega 2.3L – nesėkminga inovacija
Vega 2,3 litro aliuminio variklis buvo drąsus General Motors eksperimentas. Jame buvo variklio blokas be geležinių cilindrų įvorių, skirtas sumažinti svorį ir išlaidas. Tačiau rezultatas buvo katastrofiškas: variklis perkaisdavo, tekėjo alyva ir greitai susidėvėdavo cilindrų sienos.
- Pagrindinė problema: aliuminio blokas be tinkamo šilumos valdymo
- Pasekmės: dažnas perkaitimas ir nuolatiniai variklio gedimai
- Palikimas: GM inžinerijos nesėkmės 1970-aisiais simbolis
Subaru EJ serija – galvos tarpiklio košmaras
„Subaru“ EJ varikliai, ypač EJ25, montuoti 1990-ųjų pabaigoje – 2000-ųjų viduryje, tapo žinomi dėl nuolatinių galvos tarpiklio gedimų. Bokserio tipo variklio konstrukcija prisidėjo prie prastos šilumos išsklaidymo ir pernelyg greito tarpiklio nusidėvėjimo, todėl dažnai tekdavo remontuoti dar nepasiekus 150 000 km.
Brangūs remontai net ir gerbėjams
Nepaisant EJ variklio puikios dinamikos ir unikalios garso charakteristikos, daugelis savininkų susidūrė su brangiais tarpinės keitimais. Nepriklausomi Subaru mechanikai sukūrė visą verslą, susijusį su šia pasikartojančia problema. Lietuvos pirkėjams tai reiškia galimas paslėptas išlaidas perkant naudotą automobilį.
- Remonto kaina: 800–1200 eurų už vieną tarpiklio keitimą
- Paveikti modeliai: Subaru Forester, Impreza, Outback (1999–2006)
- Simptomai: aušinimo skysčio nuotėkis, perkaitimas, kompresijos praradimas
Nors keturių cilindrų varikliai paprastai yra saugus pasirinkimas ilgalaikiam naudojimui, minėti varikliai įrodė, kad tai nėra tiesa. Nesvarbu, ar tai katastrofiškas variklio gedimas, nepatenkinamas veikimas ar pasikartojantys mechaniniai defektai, šie varikliai parodo, kaip svarbu prieš perkant naudotą automobilį išsiaiškinti jo istoriją. Lietuvos naudotų automobilių rinkoje, kur vyrauja iš JAV ir Vakarų Europos importuoti automobiliai, žinojimas, kokių variklių reikėtų vengti, gali sutaupyti tūkstančius eurų ir valandų streso.
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote kokį nors iš šių variklių? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba prisijunkite prie diskusijos socialiniuose tinkluose.