Automobilio pirkimas – tiek naujo, tiek naudoto – visada yra didelis sprendimas. Tačiau tiems, kurie planuoja naudotis automobiliu ilgus metus, vienas dalykas tampa itin svarbus: variklio patikimumas.
Nors dauguma variklių pradeda rodyti amžiaus požymius jau po 200–300 tūkst. km, kai kurie jų tapo legendiniais – ištempiantys daugiau nei 500 000 km. Štai aštuoni itin patikimi varikliai, garsėjantys ilgaamžiškumu, minimaliu aptarnavimu ir tiesiog nesunaikinama konstrukcija.
1. Volkswagen 1.9 TDI
Nors ne visi „Volkswagen“ varikliai garsėja ilgaamžiškumu, 1.9 TDI – tikra išimtis. Nuo 1990-ųjų jis montuotas į „Golf“, „Jetta“, „Škoda“, „Seat“ modelius ir buvo gaminamas iki 2010-ųjų pradžios.
Paprastas, ekonomiškas ir ypač lengvai užsivedantis šaltu oru, šis dyzelinis variklis reguliariai pravažiuoja daugiau nei 960 000 km, jei yra tinkamai prižiūrimas.
2. Volvo D5
Švediškas 2.4 l penkių cilindrų dyzelis, montuotas į „V70“, „XC70“ ir kitus „Volvo“, garsėja savo patikimumu. Net ir atšiauriausios žiemos jam – ne kliūtis.
D5 dažnai be problemų įveikia 500 000 km, o kai kurie jų – ir gerokai daugiau.
3. Mercedes OM617
Kai „Mercedes-Benz“ dar buvo kokybės sinonimas, gimė legendinis OM612 – 2.7–3.0 l penkių cilindrų dyzelis. Tiek tvirti, kad jų rida neretai viršija 1 milijoną kilometrų.
Jei mėgsti klasikinę techniką, tai vienas iš patikimiausių kada nors sukurtų variklių.
4. Toyota / Lexus 1UZ-FE
4.0 l V8 iš pirmojo „Lexus LS400“ – tai variklis, kuris padėjo „Toyota“ prasimušti į prabangių automobilių rinką. Šis variklis net buvo sertifikuotas naudoti lėktuvuose.
Automobiliai su 1UZ-FE neretai pasiekia 1 milijoną kilometrų, kaip ir garsusis Matt Farah „LS400“.
5. Toyota 2GR-FE
3.5 l V6, naudojamas „Camry“, „Avalon“ bei net sportiniame „Lotus Evora“. Šis variklis garsėja minimalia priežiūra ir didžiule ištverme.
Su tinkama priežiūra jis lengvai viršija 500 000 km, o smulkūs defektai – lengvai pašalinami.
6. GM Small Block V8 (LS serija)
5.7 l LS1 V8 – tikras universalus variklis, montuotas į „Corvette“, „Pontiac GTO“ ir net sunkvežimius. Paprasta konstrukcija su vožtuvais galvutėje leidžia jį nesunkiai taisyti ir ilgai eksploatuoti.
Daugelis jų viršija 480 000 km, o entuziastai mėgsta šiuos variklius dėl jų modifikavimo galimybių.
7. Jeep 4.0 I6
4.0 l eilinis šešių cilindrų variklis, gamintas kartu su „AMC“. Naudotas „Cherokee“ ir „Wrangler“ modeliuose, jis pelnė gerbėjų pagarbą dėl patvarumo net ekstremaliomis sąlygomis.
Nors „Jeep“ dažnai kritikuojami, šis variklis įveikia net iki 800 000 km – su minimalia priežiūra.
8. Honda B serija
Prieš atsirandant K serijai, Honda B serijos varikliai dominavo. VTEC technologija, didelės apsukos ir ypatingas patikimumas pavertė šiuos keturių cilindrų variklius legendiniais.
Nesvarbu, ar tai „Civic“, ar „Integra“ – šie varikliai tarnauja metų metus, net ir agresyviai eksploatuojami.
Pabaigai
Šiais laikais daugelis automobilių variklių gaminami trumpam naudojimui. Tačiau šie aštuoni – išimtis. Jie simbolizuoja laikus, kai kokybė ir patikimumas buvo svarbiausia.
Kurį iš šių variklių rinktumeisi savo kelionei po Europą – ar net visam gyvenimui?
Pasidalink savo nuomone komentaruose žemiau!