Lietuvos Seimas žengė svarbų žingsnį reguliuojant greičio matuoklių įrengimą šalies keliuose. Ketvirtadienį įstatymų leidėjai pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama nustatyti griežtesnius kriterijus, pagal kuriuos valstybės įmonė „Via Lietuva“, atsakinga už kelių infrastruktūrą, įrengtų greičio matuoklius.
Valstybės kontrolės duomenimis, beveik 29 iš 100 greičio matuoklių buvo įrengti be tinkamo pagrindimo. Ši išvada sukėlė susirūpinimą dėl eismo saugumo priemonių veiksmingumo ir netinkamo biudžeto lėšų panaudojimo. Ekonomikos komiteto narys ir vienas iš pataisos bendraautorių Andrius Bagdonas pabrėžė griežtesnės kontrolės būtinybę.
„Via Lietuva“ įgyvendina neefektyvias eismo saugumo priemones ir piktnaudžiauja valstybės lėšomis. Pataisytas įstatymas padarys galą nekontroliuojamam greičio matuoklių įrengimui“, – sakė A. Bagdonas.
Atkarpa nuo Seimo tunelio iki Vingio parko tilto. Kamera prie Vingio parko tilto. Liudas Baronas nuotrauka
Pagrindiniai naujojo įstatymo pakeitimai
Pakeitimu siūlomi keli svarbūs greičio matuoklių įrengimo apribojimai:
Pagrįstas įrengimas – greičio matuokliai bus įrengiami tik atsižvelgiant į kelių saugumo sąlygas, greičio viršijimo statistiką ir eismo intensyvumą.
Maksimalaus greičio matavimo atkarpos – viena vidutinio greičio matavimo zona negali viršyti 10 kilometrų.
Viename kelyje gali būti ne daugiau kaip trys vidutinio greičio zonos ir ne daugiau kaip penki greičio matuokliai.
Išmanesnis kamerų išdėstymas – greitkeliuose stacionarios eismo kontrolės priemonės bus įrengiamos atsižvelgiant į kelio dangos sąlygas ir eismo įvykių skaičių.
Liudas Baronas nuotr.
Ką tai reiškia vairuotojams
Jau daugelį metų Lietuvos vairuotojai reiškia nepasitenkinimą dėl greičio matuoklių, įrengtų iš pažiūros atsitiktinėse vietose, ir dažnai mano, kad jie labiau tarnauja kaip pajamų generatorius, o ne kaip tikra saugumo priemonė. Naujasis įstatymas galėtų užtikrinti, kad greičio matuokliai būtų statomi ten, kur jie iš tikrųjų prisideda prie eismo saugumo, o ne ten, kur tiesiog gaudo nieko neįtariančius vairuotojus.
Tačiau pakeitimai taip pat gali paskatinti diskusijas dėl kelių eismo saugumo užtikrinimo. Ar dėl griežtesnių greičio matuoklių įrengimo taisyklių tam tikrose vietovėse padaugės neatsargaus vairavimo? O gal jie iš tikrųjų padidins pasitikėjimą eismo priežiūra?
Ką manote? Ar dėl šių naujų taisyklių Lietuvos keliai taps saugesni? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.