• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 19 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Mokslininkai: vairuotojai buvo išmokyti papildyti degalų atsargas, jiems tai atrodo „natūralu“, todėl elektra juos vargina

pagal Andžej Biaigo
2024.06.01, 11:00
Elektromobiliai
A A
0
mercedes elektromobilis ikraunamas ikrovimo stoteleje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Įdomus mokslinis straipsnis apie ribą tarp „juk tai truizmas“ ir „kažkas nuostabaus“. Du tyrėjai pasistengė sukurti psichologinius vidaus degimo ir elektromobilių vairuotojų modelius. Jie nustatė, kad pirmieji degalų papildymo elgesį priima kaip natūralų, todėl elektromobiliai jiems kelia stresą. Pasekmės yra brangesnės, nei galima manyti: gamintojai automobilius aprūpina per didelėmis baterijomis, o politikai pernelyg daug dėmesio skiria įkrovimo infrastruktūrai.

Kodėl kai kurie žmonės bijo elektromobilių

Visiems vairuotojams visiškai suprantama, kad kartais reikia pažvelgti į degalų matuoklį, o kai jis nukrenta žemiau numatyto lygio, reikia nuvažiuoti į degalinę pasipildyti degalų. Redakcijos spėjimas: šias žinias jie įgijo stebėdami savo tėvus ar kitais būdais, perdavimas įvyko pakankamai anksti, todėl būtent tai jiems atrodo „lengviausias“, „natūralus“, „vienintelis teisingas“ veikimo būdas.

Kai tokie žmonės sėda į elektromobilį, jie pradeda jaustis nepatogiai, nes baiminasi, kad senas ir patikrintas metodas gali nepasiteisinti. Jie bando perkelti senus įpročius į naują transporto priemonę. Pradedantieji patiria tokį stresą, kad nuolat galvoja apie ridą (šaltinis). Dėl tos pačios priežasties jie tvirtina, kad jiems reikia kuo didesnių akumuliatorių, taip pat daugiau ar mažiau netiesiogiai skatina politikus plėsti įkrovimo infrastruktūrą.

Kita vertus, jie nemato savo „paprasčiausių“, „vieninteliai teisingų“ metodų trūkumų. Jie nemato, kad nors pats degalų papildymas trunka vidutiniškai 48 sekundes – skystieji degalai pasižymi greitu energijos perdavimu – jiems tenka tam skirti 8,6 minutės (laikyti pistoletą, stebėti skaitiklį, mokėti). Įkrovimo atveju, nors energijos papildymas trunka ilgiau, kartais net kelias valandas, vairuotojas dalyvauja tik prijungdamas ir atjungdamas automobilį ir galbūt stebėdamas procesą:

laikas skirtas elektromobilio baterijos ikrovimui ir degalu bako papildymui
Realus papildymo laikas (priešpaskutinis stulpelis) ir papildymo proceso priežiūra (paskutinis stulpelis) benzinui ir elektrai (c) Frances Sprei, Willett Kempton, „Mental models guide electric vehicle charging“

Tyrimo kontekste svarbi keli papildoma informacija: visi respondentai, išskyrus vieną, namuose turėjo galimybę naudotis įkrovimo lizdu. Riba tarp „pradedančiųjų“ ir „patyrusių elektromobilių naudotojų“ buvo nustatyta po 6 mėnesių nuo elektromobilio turėjimo – taigi galima daryti prielaidą, kad maždaug tiek laiko reikia naujiems įpročiams įdiegti ir išsiugdyti.

Energijos papildymas nesuprantamas, beprotiškai patogus, nors prie jo reikia priprasti

Patyrę pirmą kartą keliaujantys asmenys kalbėjo apie „maršruto ir stotelių planavimą“, nors jie retai taikė šį metodą. Planuoti dažniausiai reikėjo ilgus maršrutus. Tai dar ne viskas: akumuliatoriaus įkrovimas jiems buvo technologiškai nesuprantamas, galbūt suprantamas pagal analogiją su benzino baku arba elektroniniuose prietaisuose rodoma akumuliatoriaus piktograma. Vieni galvojo apie akumuliatoriaus įkrovimo procentus, kiti – apie likusį nuvažiuojamą atstumą, nes žinojo, kiek jiems reikia nuvažiuoti.

Skaitykite  Kinija užtvindė Braziliją pigiais elektromobiliais – kilo vietinių gamintojų pasipriešinimas
is tinklo ikraunamo hibridinio automobilio ikrovimo laikas bmw
Šaltinis: Eren Goldman Unsplash nuotr.

Pradedantieji, pastebėję, kad elektrą galima įkrauti tam tikrose situacijose (įvykio sukeltas mentalinis modelis), pavyzdžiui, namuose ar darbe, buvo maloniai nustebinti, kad tai taip patogu. Ir praktiška. Net jei jie tai darė kasdien, jiems tai tapo įpročiu, veikla, kuri „užtruko tris sekundes“ [realiai: penkis kartus ilgiau]. Tačiau ne visi automatiškai perėjo nuo „benzininio“ prie „elektrinio“ modelio, kai kuriems prireikė mokomosios medžiagos pagalbos.

Redakcijos pastaba: mūsų turinio „spėjimas“ nėra atsitiktinis. Kuo anksčiau ko nors išmokstama, tuo natūraliau ir akivaizdžiau tai laikoma, net jei taip nėra. Kuo labiau kažkas verčia mus keisti dabartinį požiūrį, tuo daugiau streso tai sukelia. Su amžiumi didėja stuburo nelankstumas ir tikėjimas absoliučiu dabartinės paradigmos teisingumu.

Automobilio praeitis svarbi – CarVertical VIN ataskaita tai atskleis.
Žymos: elektromobiliaimokslinis tyrimasvidaus degimo variklis
Dalintis93DalintisSiųstiDalintis16

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

TOP 5 patikimiausi dyzeliniai visureigiai, kurie gali įveikti beveik 1 000 000 kilometrų

Geriausi Euro 6 dyzeliai iki 1,6 l – šie modeliai įvažiuos į visas švaraus transporto zonas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.