• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Šokiruojantis faktas: žiemą elektromobilis naudoja tiek energijos, kiek trys šildytuvai!

pagal Michal Kovalčiuk
2025.03.06, 10:00
Elektromobiliai
A A
0
ikraunamas elektromobilis hibridinis automobilis ikroviklis

user6702303 / Freepik nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Elektromobiliai (EV) tampa vis populiaresni, tačiau jų eksploatacinės savybės šaltuoju metų laiku vis dar lieka karšta tema – tiesiogine prasme. Ne paslaptis, kad žiemą elektromobiliai sunaudoja daugiau elektros energijos, tačiau kiek? Įsivaizduokite, kad važiuojant automobiliu visu pajėgumu veikia trys galingi elektriniai šildytuvai. Tokia yra kai kurių elektromobilių savininkų realybė, kai temperatūra nukrenta.

Kodėl žiemą elektromobilis sunaudoja daugiau energijos?

Kitaip nei vidaus degimo varikliu varomi automobiliai, kuriuose šiluma susidaro kaip šalutinis degalų degimo produktas, elektromobiliai turi aktyviai gaminti šilumą naudodami akumuliatoriaus energiją. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ elektromobilyje įrengtas 6 kW galios šildytuvas – maždaug tiek, kiek vienu metu veikia trys buitiniai elektriniai šildytuvai.

Per trumpas keliones mieste, esant žemai temperatūrai, energijos sąnaudos gali patrigubėti, palyginti su šiltesnėmis sąlygomis. Tačiau automobiliui pasiekus optimalią temperatūrą ir važiuojant greitkeliu (140 km/val.), šildymas padidina energijos sąnaudas tik apie 3 % – tai daug mažesnis poveikis.

catl elektromobilio akumuliatorius baterija
CATL baterijos elektromobiliams. Asociatyvi nuotrauka

Įkrovimas šaltuoju metų laiku: Kompromisas

Kitas žiemos iššūkis elektromobilių savininkams – įkrovimas. Šalti akumuliatoriai įkraunami lėčiau, todėl daugelyje šiuolaikinių elektromobilių yra išankstinio šildymo funkcija. Nors ši funkcija reikalauja papildomų energijos sąnaudų, ji leidžia akumuliatoriui įkrauti visu greičiu, todėl bendras įkrovimo laikas sutrumpėja iki 40 %.

elektromobilio ikrovimas ikrovimo stoteleje
Asociatyvi nuotr.

Akumuliatorių technologija tobulėja, bet lėtai

Gera žinia ta, kad akumuliatorių technologijos tobulėja. Senesniuose modeliuose, pavyzdžiui, „VW e-Up!“, buvo 18,8 kWh akumuliatorius, sveriantis 230 kg, o jo energijos tankis buvo 0,08 kWh/kg. Šiandieniniuose aukščiausios klasės elektromobiliuose, sukurtuose ant aukščiausios klasės elektrinių platformų, montuojamos 100 kWh baterijos, sveria apie 590 kg, o jų energijos tankis yra didesnis – 0,17 kWh/kg.

Tikrasis žaidimo pokytis galėtų būti kietakūniai akumuliatoriai, kurie žada stulbinantį energijos tankį – 0,46 kWh/kg. Tačiau jos dar tik kuriamos, todėl gali tekti laukti ne vienerius metus, kol pasirodys keliuose.

toyota hibridinio automobilio baterija
Toyota hibridinio automobilio baterija

Elektromobiliai šaltame klimate: Jei Norvegija gali tai padaryti, galite ir jūs.

Nepaisant sunkumų, elektromobiliai dominuoja šalto klimato šalyse, pavyzdžiui, Norvegijoje, kur 95 proc. naujų automobilių parduodama elektra varomais automobiliais. Nuo jų nedaug atsilieka Švedija, kurioje beveik trečdalis naujų automobilių yra elektromobiliai. Tai įrodo, kad elektriniai automobiliai gali važiuoti žiemos sąlygomis, jei vairuotojai prisitaikys ir iš anksto pašildys akumuliatorių, vietoj salono šildymo naudos sėdynių ir vairo šildytuvus ir strategiškai planuos įkrovimo sustojimus.

Ką manote? Ar patyrėte, kad jūsų elektromobilis žiemą sunaudoja daugiau energijos? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!

Žymos: elektormobiliaielektromobilių įkrovimo stotelėsenergijaįkrovimas
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz