„Honda Motor“ paskelbė apie esminę elektrifikavimo strategijos korekciją. Lėtėjant paklausai ir esant neaiškioms rinkos sąlygoms, Japonijos automobilių gamintojas 30 % mažina planuojamas investicijas į elektrines transporto priemones ir programinės įrangos kūrimą, o dėmesį sutelkia į hibridinius modelius. Tai žingsnis, išryškinantis didėjantį atotrūkį tarp ilgalaikių klimato tikslų ir trumpalaikių rinkos realijų.
Nuo elektromobilių optimizmo prie hibridų pragmatizmo
Iš pradžių „Honda“ siekė iki 2030 m. investuoti 69 mlrd. dolerių (apie 63,6 mlrd. eurų) į elektromobilių ir programinės įrangos kūrimą, numatydama, kad 30 proc. jos pasaulinių pardavimų sudarys elektromobiliai. Dabar šis tikslas buvo peržiūrėtas iki 20 %, o bendra investicijų suma sumažinta iki 48,4 mlrd. dolerių (44,6 mlrd. eurų).
„Atsižvelgdami į dabartinį rinkos sulėtėjimą, tikimės, kad 2030 m. elektromobilių pardavimai bus mažesni nei 30 %, kuriuos anksčiau siekėme pasiekti“, – sakė „Honda“ generalinis direktorius Toshihiro Mibe. Dabar bendrovė dvigubai daugiau dėmesio skiria hibridinėms technologijoms ir planuoja iki 2031 m. visame pasaulyje išleisti 13 visiškai naujų hibridinių modelių.
Pagrindiniai patikslinto „Honda“ plano punktai:
- EV pardavimų prognozė 2030 m. sumažinta nuo 30 % iki ~20 %
- 13 naujų hibridinių modelių, kurie bus pristatyti iki 2031 m.
- Prognozuojami hibridinių transporto priemonių pardavimai: 2,2-2,3 mln. vienetų iki 2030 m.
- Ontario EV transporto mazgo projektas atidėtas dvejiems metams
Kas atsitiks su futuristiniais „Honda“ elektromobiliais?
„Honda“ parodos CES 2024 dalyvius pribloškė futuristiniais 0 sedanu ir 0 visureigiu – modeliais, nuo pat pradžių sukurtais pagal naują elektroninę architektūrą, galinčią užtikrinti 3 lygio autonominį vairavimą. Planuota, kad šie elektromobiliai nuo 2026 m. bus surinkinėjami Ohajuje. Tačiau, sumažinus investicijas, papildomų modelių, pavyzdžiui, planuoto biudžetinio EV krosoverio, atsiradimas dabar neaiškus.
„Honda“ taip pat pristabdė ambicingą 10,7 mlrd. dolerių (9,9 mlrd. eurų) vertės EV gamybos centro Kanadoje, Ontarijuje, pertvarką. Iš pradžių planuota, kad šis projektas papildys Ohajo gamyklą, tačiau dabar jis sustabdytas dvejiems metams. Bendrovė nenurodė, ar tai turės įtakos JAV elektromobilių planams.
Hibridinių transporto priemonių plėtra per ateinantį dešimtmetį
Lėtėjant elektromobilių gamybos tempui, „Honda“ pereinamajam laikotarpiui įveikti pasitelkia hibridinius automobilius. Iki 2030 m. automobilių gamintoja siekia visame pasaulyje parduoti daugiau kaip 2 mln. hibridinių transporto priemonių, o antroje dešimtmečio pusėje naujos sistemos bus diegiamos didesniuose transporto priemonių segmentuose.
Europoje, kur „Honda“ jau reklamuoja hibridinius variantus, tokius kaip CR-V e:HEV ir Civic e:HEV, šis strateginis posūkis gali sustiprinti jos pozicijas tarp ekologiškai sąmoningų vartotojų, kurie vis dar baiminasi dėl visiškų elektromobilių infrastruktūros apribojimų.
Ką tai reiškia Lietuvai ir Europai?
„Honda“ sprendimas sumažinti investicijas į EV gali atitolinti kai kurių naujų elektrinių modelių, įskaitant 0 sedaną ir visureigį, pasirodymą Europoje. Tačiau tikėtina, kad hibridinių modelių pasiūla plėsis, ypač tokiose miestų rinkose kaip Vilnius, kur susidomėjimas kompaktiškais hibridiniais modeliais auga.
Europos taršos tikslai vis dar skatins automobilių gamintojus mažinti automobilių parko CO2 lygį, todėl „Honda“ hibridinių modelių linija gali būti pereinamojo laikotarpio sprendimas prieš platesnį elektromobilių diegimą. Tačiau dar neaišku, ar šis hibridų perėjimas bus pakankamas, kad būtų galima neatsilikti nuo ES reikalavimų.
Dvejojimo istorija
Nepaisant to, kad „Honda“ buvo viena iš pirmųjų elektromobilių pradininkių, 1990-aisiais pristačiusi tokius modelius kaip „EV Plus“, „Honda“ ilgai neskubėjo diegti akumuliatorinių elektrinių transporto priemonių. Dar visai neseniai vieninteliai jos siūlomi elektromobiliai JAV buvo „Honda Prologue“ ir „Acura ZDX“ – abu sukurti kartu su „General Motors“. 0 serija turėjo būti drąsus šio prekės ženklo šuolis į priekį, tačiau dabartinis atsitraukimas verčia abejoti „Honda“ įsipareigojimais elektromobilių srityje.
Ar „Honda“ pasivys vėliau?
Nors patikslinti „Honda“ 2030 m. tikslai yra konservatyvesni, bendrovė tvirtina, kad jos galutinis tikslas – iki 2040 m. 100 proc. naujų parduodamų automobilių bus varomi baterijomis arba vandeniliu – išlieka nepakitęs. Tik gali prireikti šiek tiek daugiau laiko, kol jis bus pasiektas.
Ką manote jūs? Ar „Honda“ turėtų sutelkti dėmesį į hibridinius automobilius, ar ji atsilieka elektromobilių lenktynėse? Praneškite mums komentaruose ir įsitraukite į pokalbį mūsų socialiniuose kanaluose.