„Mercedes-Benz“ tyliai atnaujino vieną ikoniškiausių savo simbolių – trikampę žvaigždę. Logotipas buvo pertvarkytas be efektingų atskleidimų ar spaudos konferencijų, o daugelis gerbėjų to net nepastebėjo. Naujoji versija yra plokščia, balta ir minimalistinė, skaitmeninėse platformose pakeitusi gerai pažįstamą chromuotą 3D išvaizdą.
Tačiau ką šis pokytis iš tikrųjų reiškia prekės ženklui – ir jo ištikimiems gerbėjams?
Tylus skaitmeninis perprojektavimas su skaitmenine paskirtimi
Vasario mėnesį „Mercedes“ pradėjo naudoti naująjį logotipą įmonės dokumentuose, el. laiškuose, socialinėje žiniasklaidoje ir net metinėse ataskaitose. Atnaujintame logotipe atsisakyta blizgaus 3D dizaino ir pasirinkta balta, plokščia versija, kuri skaitmeniniuose ekranuose atrodo švariau ir šiuolaikiškiau.
Atstovas spaudai sakė BILD portalui:
„Pagrindinis mūsų įmonės dizaino atnaujinimo tikslas – supaprastinimas. Buvo daugiau nei 20 „Mercedes“ žvaigždės versijų. Naujoji suteikia nuoseklumo ir aiškumo.“
Pakeitimas atspindi platesnę pramonės tendenciją: minimalistinį prekės ženklo kūrimą skaitmeniniame amžiuje. Kiti automobilių gamintojai, pavyzdžiui, „Volkswagen“, BMW ir „Renault“, pastaraisiais metais taip pat pakeitė plokštumą.
Kas išlieka nepakitę?
„Mercedes“ ramina gerbėjus: sidabrinė trimatė žvaigždė vis dar puikuojasi ant automobilių variklio dangčių, ratų ir vairų. Prekės ženklas nepanaikina fizinės emblemos, tik supaprastina logotipo rodymą spaudoje ir skaitmeninėje erdvėje.
Tai reiškia, kad klasikinis „Premium“ klasės įvaizdis išlieka nepakitęs ten, kur jis svarbiausias – ant tikrų automobilių.
Turtingą istoriją turinti žvaigždė
„Mercedes“ žvaigždė yra ne tik logotipas – tai simbolis, kurio istorija siekia 1909 m. Trys taškai simbolizuoja žemę, vandenį ir orą, o tai atspindi Daimlerio siekį naudoti visų rūšių transportą. Laikui bėgant logotipas evoliucionavo:
- Auksinė žvaigždė (XX a. pradžioje)
- Laurų vainiko rėmelis
- Sidabrinis 3D chromas (2010 m.)
- Dabar: plokščia, skaitmeninė balta žvaigždė
Tai ne pirmas „Mercedes“ eksperimentas. Plokščias dizainas trumpam pasirodė 2007 m., tačiau 2010 m., vadovaujant tuometiniam generaliniam direktoriui Dieteriui Zetschei, buvo pakeistas, pirmenybę teikiant prestižui, o ne paprastumui.
Visuomenės reakcija – mišrūs jausmai
Kai kuriems gerbėjams patinka elegantiškas, modernus stilius. Kiti mano, kad jis pernelyg paprastas, iš jo atimta prabanga ir prestižas, kuriais garsėja šis prekės ženklas. Šis pokytis kelia platesnį klausimą:
Ar paprastumas yra naujasis „premium“ kategorijos apibrėžimas?
Atrodo, kad „Mercedes“ mano taip, nes savo įvaizdį suderino su elektriniais EQ modeliais ir švaresniu, technologiškai pažangesniu įvaizdžiu.
Nesvarbu, ar esate chromo ir tradicijų gerbėjas, ar mėgstate švarų, minimalistinį vaizdą, aišku viena: „Mercedes“ ne tik atnaujina savo transporto priemones – ji keičia prekės ženklą, pritaikytą elektros erai.
Ką manote apie naująjį logotipą? Ar jis atspindi šiuolaikinę prabangą, ar kažkas prarasta? Praneškite mums komentaruose ir sekite mus, kad sužinotumėte daugiau automobilių dizaino naujienų.