Stovėjimo stabdys (arba rankinis stabdis) atlieka svarbų vaidmenį išlaikant automobilį nejudantį, ypač ant nelygaus paviršiaus. Tačiau netinkamas naudojimas gali sukelti rimtų pažeidimų ir brangiai kainuojantį remontą. Profesionalus mechanikas su „SUV News“ pasidalijo keturiomis dažniausiai pasitaikančiomis klaidomis, kurios gali sugadinti jūsų rankinį stabdį.
1. Važiavimas su įjungtu rankiniu stabdžiu
Pamiršus prieš važiuojant atleisti rankinį stabdį, stabdžių trinkelėse ir diskuose (arba būgnuose) susikaupia pernelyg daug šilumos. Tai gali sukelti:
- Stabdžių komponentų deformacijos
- Visiškas rankinio stabdžio sistemos gedimas
2. Rankinio stabdžio naudojimas važiuojant
Kai kurie gatvės lenktynininkai rankinį stabdį naudoja „driftindami“ arba darydami staigius posūkius. Tačiau važiuojant įprastais keliais tai lemia:
- Greitas rankinio stabdžio mechanizmo nusidėvėjimas
- Galinės ašies blokavimo rizika, dėl kurios prarandama kontrolė
3. Rankinio stabdžio įjungimas šaltu oru
Žiemą stabdžių trinkelės gali prišalti prie diskų arba būgnų, todėl neįmanoma atleisti rankinio stabdžio. Jei temperatūra staiga nukrenta, jūsų automobilis ryte gali visai nejudėti.
Sprendimas: Šaltuoju metų laiku geriau palikti automobilį „ant bėgio“, užuot pasikliovus rankiniu stabdžiu.
4. Reguliarios techninės priežiūros nepaisymas
Laikui bėgant rankinio stabdžio trosai atsipalaiduoja, todėl mažėja sistemos veiksmingumas. Jei to nepaisoma, tai gali sukelti:
- Prastas sukibimas, todėl automobilis net pastatytas rieda nuo kalno
- Netikėtas stabdžių gedimas
Kaip palaikyti gerą rankinio stabdžio būklę?
- Prieš važiuodami visada atleiskite rankinį stabdį
- Venkite jį naudoti važiuodami atbuline eiga arba staigiai stabdydami
- Žiemą vietoj rankinio stabdžio naudokite pirmąją pavarą
- Reguliariai tikrinkite rankinio stabdžio sistemą
Ar kada nors susidūrėte su rankinio stabdžio problemomis? Pasidalykite savo istorija komentaruose!