Elektrinio rankinio stabdžio gedimas gali sukelti nemažai problemų. Sužinokite, ką daryti, jei stovėjimo stabdys automatiškai neatsilaisvina.
Šiuolaikiniuose automobiliuose vis daugiau elektronikos ir net rankinis stabdis neišvengė „elektrifikavimo“. Vietoj klasikinės svirties, kurią vairuotojas pakelia ir nuleidžia ranka, vis dažniau naudojamas elektrinis stovėjimo stabdys. Dažniausiai tai būna mygtukas su aiškiai matoma raidės „P“ piktograma apskritime. Tačiau ką daryti, jei mechanizmas nustoja veikti ir rankinis stabdis automatiškai neatsilaisvina?
Daugelyje automobilių modelių yra avarinio stovėjimo stabdžio atleidimo sprendimų. Deja, kiekvienas gamintojas tai daro savaip, todėl skirtingų markių ir modelių automobiliuose šis modelis bus skirtingas. Tikslią informaciją visada rasite automobilio naudotojo vadove. Taip pat galime pasinaudoti internetiniais konkretaus modelio vadovais.
Kaip avariniu atveju atleisti elektrinį rankinį stabdį?
Kai kuriuose VAG automobiliuose už stovėjimo stabdžio veikimą atsakingi stabdžių suportų elektros varikliai. Tokiu atveju elektrinį rankinį stabdį galima atrakinti prijungus maitinimą iš akumuliatoriaus prie kištukų, pvz. Teoriškai taip pat galima nuimti variklius ir rankiniu būdu atsukti stūmoklius, tačiau praktiškai šį būdą renkasi nedaug žmonių.
Kitose transporto priemonėse naudojama sistema, pagrįsta trosais, kurie juda naudojant variklį, gaunantį signalą iš jungiklio. Tokiuose automobiliuose norint atrakinti rankinį stabdį, reikia sulaužyti pavaros modulyje esantį saugos įtaisą, kuris automatiškai atlaisvina trosus. Kartais gamintojai taip pat naudoja lizdą su rankenėle, į kurią reikia įstatyti specialų įrankį ir atitinkamai pasukti (pvz., „Citroen C4 Picasso“, „Mercedes S-Class W221“). Pačių lizdų galima rasti įvairiausiuose automobilio kampeliuose – net ten, kur jų nesitikėtumėte.
Kai kurie gamintojai taip pat naudoja specialią jungtį arba svirtį. BMW 5 serijos GT arba „Renault Scenic II“ atveju šis elementas yra po bagažinės grindimis. Kitame „Renault“, 2002-2014 m. „Espace“ modelyje, reikia lįsti po centrinio tunelio dangčiu. „Ford C-Max“ automobilyje svirtį rasite tarp sėdynių, o „Peugeot 508“ automobilyje ji yra po pavarų svirties dangčiu.