Tempti automobilį su automatine pavarų dėže įjungus neutralią (N) padėtį gali atrodyti saugu, tačiau tai gali sukelti rimtus pažeidimus. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kodėl toks būdas yra pavojingas, kas vyksta pavarų dėžės viduje ir kaip reikėtų tinkamai tempti automobilį su automatine transmisija.
Paslėptas pavojus – tempimas neutralioje padėtyje
Daugelis vairuotojų mano, kad įjungus „N“ režimą tempimo metu, transmisijai nebus jokios žalos – ypač jei lyginame su mechanine pavarų dėže. Deja, ši prielaida klaidinga ir gali kainuoti tūkstančius eurų.
Automatinės dėžės veikimui būtina alyvos cirkuliacija, kurią užtikrina vidinis siurblys, veikiantis tik tada, kai sukasi variklis. Jei variklis išjungtas, kaip tai būna tempimo metu, alyva nepasiekia svarbių mechanizmų, todėl komponentai lieka be tepimo.
Kas vyksta dėžės viduje?
Be tinkamos alyvos cirkuliacijos, detalės – tokios kaip sankabos, krumpliaračiai ir guoliai – gali perkaisti arba greitai susidėvėti. Skirtingai nuo mechaninių transmisijų, automatinės yra daug jautresnės tokioms sąlygoms.
Ypač rizikuoja priekiniais ratais varomi automobiliai, kuriuose variklis montuojamas skersai. Net kelių kilometrų tempimas gali pažeisti transmisiją.
Kada tempimas „ant N“ yra leidžiamas?
Tam tikri senesni galiniais ratais varomi automobiliai gali būti trumpai tempiami neutralioje padėtyje. Vis dėlto prieš bet kokį tempimą būtina perskaityti automobilio gamintojo instrukciją arba pasikonsultuoti su specialistu.
Saugūs tempimo būdai
- Naudoti platforminį vilkiką (visos automobilio ašys pakeltos).
- Jei būtina tempti, naudoti transmisijos atjungimo įrenginį.
- Naudojant tempimo vežimėlį, būtina pakelti varomuosius ratus.
Platforminis vilkikas – saugiausias sprendimas tempimui su automatine dėže. Jis užtikrina, kad transmisijos detalės neliktų be tepimo.
Ką sako ekspertai?
Kaip pažymėta SlashGear straipsnyje, „didžiausia rizika kyla tada, kai automobilio ratai sukasi, o variklis – išjungtas. Tada alyva necirkuliuoja, todėl vidinės transmisijos dalys lieka be apsaugos.“ Todėl labai svarbu žinoti savo automobilio konstrukciją.
Lietuviška praktika
Lietuvoje tokios pagalbos tarnybos kaip „Kasko“, „Euroassist“ ar draudimo bendrovės dažnai naudoja platforminius vilkikus. Vis dėlto vairuotojas turėtų pats pranešti, ar jo automobilis turi automatinę transmisiją.
Jei abejojate, ar jūsų automobilį galima tempti – geriau nerizikuokite ir kreipkitės į profesionalus.
Išvada – pažinkite savo automobilį
Tempimas neutralioje padėtyje automatinėms dėžėms gali būti pražūtingas. Šiek tiek žinių ir atsargumo gali padėti išvengti brangių remonto darbų.
Ar esate susidūrę su tokia situacija? Parašykite komentaruose!