• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 20 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Kodėl nereikėtų tempti automatinio automobilio neutralioje padėtyje?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.28, 9:00
Patarimai
A A
0
tempimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Tempti automobilį su automatine pavarų dėže įjungus neutralią (N) padėtį gali atrodyti saugu, tačiau tai gali sukelti rimtus pažeidimus. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kodėl toks būdas yra pavojingas, kas vyksta pavarų dėžės viduje ir kaip reikėtų tinkamai tempti automobilį su automatine transmisija.

Paslėptas pavojus – tempimas neutralioje padėtyje

Daugelis vairuotojų mano, kad įjungus „N“ režimą tempimo metu, transmisijai nebus jokios žalos – ypač jei lyginame su mechanine pavarų dėže. Deja, ši prielaida klaidinga ir gali kainuoti tūkstančius eurų.

Automatinės dėžės veikimui būtina alyvos cirkuliacija, kurią užtikrina vidinis siurblys, veikiantis tik tada, kai sukasi variklis. Jei variklis išjungtas, kaip tai būna tempimo metu, alyva nepasiekia svarbių mechanizmų, todėl komponentai lieka be tepimo.

automatine greiciu deze neutrali pavara automatineje greiciu dezeje ijungta laisva pavara

Kas vyksta dėžės viduje?

Be tinkamos alyvos cirkuliacijos, detalės – tokios kaip sankabos, krumpliaračiai ir guoliai – gali perkaisti arba greitai susidėvėti. Skirtingai nuo mechaninių transmisijų, automatinės yra daug jautresnės tokioms sąlygoms.

Ypač rizikuoja priekiniais ratais varomi automobiliai, kuriuose variklis montuojamas skersai. Net kelių kilometrų tempimas gali pažeisti transmisiją.

Kada tempimas „ant N“ yra leidžiamas?

Tam tikri senesni galiniais ratais varomi automobiliai gali būti trumpai tempiami neutralioje padėtyje. Vis dėlto prieš bet kokį tempimą būtina perskaityti automobilio gamintojo instrukciją arba pasikonsultuoti su specialistu.

kablys lynas

Saugūs tempimo būdai

  • Naudoti platforminį vilkiką (visos automobilio ašys pakeltos).
  • Jei būtina tempti, naudoti transmisijos atjungimo įrenginį.
  • Naudojant tempimo vežimėlį, būtina pakelti varomuosius ratus.

Platforminis vilkikas – saugiausias sprendimas tempimui su automatine dėže. Jis užtikrina, kad transmisijos detalės neliktų be tepimo.

Ką sako ekspertai?

Kaip pažymėta SlashGear straipsnyje, „didžiausia rizika kyla tada, kai automobilio ratai sukasi, o variklis – išjungtas. Tada alyva necirkuliuoja, todėl vidinės transmisijos dalys lieka be apsaugos.“ Todėl labai svarbu žinoti savo automobilio konstrukciją.

Lietuviška praktika

Lietuvoje tokios pagalbos tarnybos kaip „Kasko“, „Euroassist“ ar draudimo bendrovės dažnai naudoja platforminius vilkikus. Vis dėlto vairuotojas turėtų pats pranešti, ar jo automobilis turi automatinę transmisiją.

Jei abejojate, ar jūsų automobilį galima tempti – geriau nerizikuokite ir kreipkitės į profesionalus.

Skaitykite  Automobilio salonas kaip orkaitė? Ši gudrybė padės iškart

Išvada – pažinkite savo automobilį

Tempimas neutralioje padėtyje automatinėms dėžėms gali būti pražūtingas. Šiek tiek žinių ir atsargumo gali padėti išvengti brangių remonto darbų.

Pirk naudotą automobilį atsakingai – patikrink jo istoriją per CarVertical.

Ar esate susidūrę su tokia situacija? Parašykite komentaruose!

Žymos: automatinė greičių dėžėkablys automobiliui
Dalintis13DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

TOP 5 patikimiausi dyzeliniai visureigiai, kurie gali įveikti beveik 1 000 000 kilometrų

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz