Kinijos konglomeratas „Geely“ trumpu reklaminiu vaizdo įrašu vienu metu įrodė du dalykus: elektromobiliai keičiasi labai sparčiai, o šios technologinės transformacijos lyderiai šiuo metu yra Kinijos korporacijos.
Keista, kad tiek daug žmonių vis dar abejoja elektromobilių gamintojų sėkme rinkoje. Kritikai nurodo tik jų trūkumus, stokoja vaizduotės ir nesugeba pasimokyti iš istorijos. O juk praeityje beveik su visomis naujomis technologijomis ir išradimais buvo taip pat: iš pradžių jie daug kainavo ir veikė neįspūdingai.
„Zeekr 001“ – vienas moderniausių parduodamų elektromobilių
Elektromobiliai egzistuoja nuo pat automobilių gamybos pradžios, tačiau tik per pastaruosius kelerius metus jų kūrimui buvo išleistos didžiulės lėšos. Rezultatus galima pamatyti palyginus prieš kelerius metus pagamintų ir naujų elektromobilių techninius parametrus. Traukos akumuliatorių talpa ir elektros energijos papildymo greitis beveik kasmet didėja atvirkščiai proporcingai tokių automobilių kainai. Visi požymiai rodo, kad po dešimtmečio didžiausi jų trūkumai: ribotas nuvažiuojamas atstumas ir lėtas įkrovimas, liks praeities daina. Po kelerių metų gali paaiškėti, kad akumuliatoriui įkrauti reikia šiek tiek daugiau laiko, nei pripildyti vidaus degimo automobilio baką. Naujausias įrodymas, kad tai reali perspektyva, yra Kinijos elektromobilio „Zeekr 001“ reklaminis vaizdo klipas.
Naujasis „Geely Automobile Holdings“ priklausančio prekės ženklo automobilis yra ne tik labai gražus, bet ir modernus. Jis sukurtas naudojant SEA1 (Sustainable Experience Architecture) techninę architektūrą, susijusią su ta, pagal kurią ateityje bus kuriama „Izera“. Jos galimybės (įskaitant 800 V darbinę įtampą) leidžia optimaliomis sąlygomis pasiekti beveik 550 kW didžiausią įkrovimo galią, ir tai nepaisant populiariausių CCS jungčių apribojimų. Jei būtų naudojama geriausia turima MCS jungtis, specialus „Zeekr“ įkroviklis galėtų „įsibėgėti“ iki 800 kW.
The first 800kW V3 Zeekr Charging Pile is officially launched, boasting 800V powertrains to enhance the all-new Zeekr 001. Performance, range, and charging capabilities have all been elevated. Charging speed on the 800V architecture is lovely ? #Zeekr #ElectricVehicles #800V… pic.twitter.com/pFl4c1GZA3
— DriveGreenLiveGreen (@DriveGreen80167) April 9, 2024
100 kWh akumuliatorių jau galima įkrauti per kelias minutes
Dar svarbiau už didžiausią įkrovimo galią yra jos kitimas priklausomai nuo akumuliatoriaus įkrovos. Daugumos elektromobilių įkrovimo galia smarkiai sumažėja viršutiniame diapazone, tačiau „Zeekr“ atveju, net viršijus 80 proc. lygį, akumuliatorius buvo įkraunamas daugiau kaip 262 kW galia, o esant 28 proc. įkrovimo galiai ji siekė 547 kW. Tai rašo interneto svetainė „Elektrowoz“. Vidutinė įkrovimo galia nuo 10 iki 80 proc. siekė maždaug 400 kW, todėl CATL gaminamą 100 kWh grynosios talpos ličio-geležies-fosfato traukos akumuliatorių šiame diapazone pavyko įkrauti vos per 11 min. 11 sek.
Žinoma, šiuo metu tokiam rezultatui pasiekti reikia optimalių sąlygų ir brangaus elektromobilio, tačiau po kelerių metų tokie sprendimai taps prieinamesni. Tik, užuot skundusis elektromobilių trūkumais, būtina kuo daugiau lėšų investuoti į greitojo įkrovimo infrastruktūros plėtrą. Jei vyriausybės šiuo klausimu pradės bendradarbiauti su mokslo bendruomene ir automobilių gamintojais, dauguma elektromobilių naudojimo skaudulių taps praeities daina.
Elektromobilių savininkai, kurie gali įkrauti savo automobilius namuose arba darbe, retkarčiais apsilankys greitojo įkrovimo įkrovikliuose, taip sumažindami ląstelių degradaciją, net jei mokslininkai iki to laiko su ja nesusidoros. Kitiems žmonėms nereikės gaišti daugiau laiko įkraunant savo automobilius, nei dabar sugaištama degalams pripildyti. Be to, automobiliai taps pigesni, nes Kinijos konkurencija privers gamintojus daryti tą patį. Neseniai „Reuters“ pranešė, kad net Elonas Muskas, kuris atsisako savo pigių elektromobilių projekto, nes nepajėgia konkuruoti su korporacijų iš Vidurio Karalystės pasiūlymais, su jais „susigrumia“. „Tesla“ bosas iš karto pasišaipė iš šios teorijos, tačiau kažkas gali būti.
???BREAKING: MSM MEDIA REPORTS TELSA DROPS $25K CAR — ELON SAYS THEY ARE LYING@elonmusk : "Reuters is lying (again)."
— Really Interesting (@EverythingApp0) April 5, 2024
According to Reuters – Tesla has reportedly dropped its $25,000 car ambition, pushed by China's EV blitz with models as cheap as $10,000.
"Elon’s… pic.twitter.com/smm3uwSsVW
Transporto elektrifikavimas nebus lengvas, tačiau tai gali būti vienintelis veiksmingas būdas
Tai nereiškia, kad elektromobiliai yra visų automobilių problemų sprendimas. Reikia nepamiršti, kad jų ekologinis neutralumas priklauso nuo daugelio veiksnių, ir iš tikrųjų veiksmingiausias sprendimas yra perkelti svorio centrą nuo individualaus transporto į viešąjį transportą. Tačiau išmintingai išnaudojant elektromobilių galimybes ir lygiagrečiai tobulėjant energetikos pramonei, elektromobiliai padės lengviau pasiekti anglies dioksido neutralumo transporto balansą, nes jie leis tai padaryti pigiausiai ir greičiausiai. Jei taip bus iš tikrųjų, už išmetamųjų teršalų mažinimą labiausiai bus dėkingos Kinijos įmonės, kurios, norime to ar nenorime, pirmauja šioje pramonės šakoje. Paprastai tariant, „Tesla“ pradėjo elektrinę revoliuciją didelio masto transporto srityje, o dabar kinai verčia konkurentus spartinti tempą.