Greičio viršijimas yra plačiai paplitusi problema, o teisėsaugos institucijos taiko įvairias strategijas – nuo griežtų kampanijų, tokių kaip „greitis žudo“, iki didelių baudų ir nuobaudų, siekdamos jį pažaboti. Tačiau dažnai nepastebimas sprendimas gali būti toks paprastas dalykas kaip kelio juostų pločio mažinimas visoje šalyje.
Dabartinis standartinis kelio juostos plotis Jungtinėse Amerikos Valstijose yra 3,66 m. Toks plotis ne tik skatina vairuotojus viršyti greitį, bet ir atima iš pėsčiųjų vertingą pėsčiųjų perėjos laiką. Šis reiškinys plačiai paplitęs: daugelis Amerikos vairuotojų nuolat viršija leistiną greitį greitkeliuose, miestų gatvėse ir kaimo keliuose, bandydami sutrumpinti savo kelionę suvokiamomis sekundėmis. Reaguodamos į tai, valdžios institucijos įrengia greičio gaudykles, stabdo eismą ir naudoja kameras, kad nubaustų greičio viršytojus. Tačiau gali būti paprastesnis ir veiksmingesnis sprendimas, kaip kovoti su pernelyg dideliu greičio viršijimu miestuose.
Jeffas Speckas, rašydamas „Bloomberg“, teigia, kad sumažinus standartinį kelio juostos plotį galima gerokai sumažinti greičio viršijimą. Eismo inžinieriai dažnai taiko tą pačią logiką kaip ir greitkelių atveju: tikėdamiesi, kad vairuotojai viršys greitį, jie projektuoja kelius taip, kad juose būtų galima važiuoti didesniu greičiu. Tačiau toks požiūris neatsižvelgia į žmonių elgesį – kai jiems suteikiama daugiau erdvės, vairuotojai linkę važiuoti greičiau.
Speckas atkreipia dėmesį į tai, kad dėl platesnių eismo juostų vairuotojams patogiau viršyti greitį. Todėl pėstieji priversti kirsti platesnes gatves, kuriose automobiliai važiuoja per greitai, o dviračiai dažnai netelpa. Siauresnės eismo juostos reiškia, kad pėstieji mažiau laiko praleidžia kelyje, todėl sumažėja jų pažeidžiamumas ir transporto priemonių ir pėsčiųjų eismo įvykių tikimybė. Speckas mini Vašingtono 2,44 m pločio gatves kaip pavyzdį, kuris „puikiai veikia“, nors šis teiginys gali būti sutiktas skeptiškai.
Siūlomas paprastas sprendimas: vietoj dabartinio 3,66 m standarto patvirtinti 3,05 m eismo juostas. Nors tai gali atrodyti kaip logistinis iššūkis, A. Speckas tvirtina, kad šis pakeitimas gerokai padidintų vairuotojų, dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą.
Įrengę siauresnes eismo juostas miestai galėtų ne tik sulėtinti eismą, bet ir sukurti saugesnę ir pėstiesiems palankesnę aplinką. Šis kelių projektavimo filosofijos pokytis pirmenybę teikia žmonių elgesiui ir saugumui, o ne dideliam greičiui, todėl tai yra praktinis požiūris į greičio viršijimo problemos sprendimą.