Išsirinkti tarp naudoto „VW Passat“, „Opel Astra“ ar „Ford Focus“ gali būti sudėtinga, ypač turint omenyje tiek daug skirtumų erdvės, patikimumo, degalų sąnaudų ir remonto išlaidų srityse. Kiekvienas modelis pasižymi unikaliais privalumais – šis palyginimas padės jums išsirinkti geriausią variantą pagal jūsų poreikius Lietuvoje.
„VW Passat“ – erdvus ir patogus, bet brangesnis
„VW Passat“ yra žinomas dėl savo dydžio ir patogumo, todėl tai yra tvirtas šeimos automobilis arba ilgų kelionių automobilis. Jo privalumai yra aukščiausios kokybės salono medžiagos, triukšmo izoliacija ir platus variklių pasirinkimas – įskaitant 1.6 TDI, 2.0 TDI ir TSI benzininius variantus. Tačiau eksploatavimo išlaidos yra didesnės, ypač DSG pavarų dėžėms ir senesniems 2.0 TDI varikliams, linkusiems į EGR ir DPF problemas.
- Rekomenduojama versija: B8 (2015+), 2.0 TDI (110–140 kW)
- Atkreipkite dėmesį į: DSG pavarų dėžės susidėvėjimą, paskirstymo grandinės keitimą, visą techninės priežiūros istoriją
„Opel Astra“ – ekonomiškas ir įperkamas
„Opel Astra“ idealiai tinka ieškantiems ekonomiško ir ekonomiško automobilio. „Astra K“ (2015+) pasižymi patobulinta įranga, sumažintu svoriu ir geresnėmis eksploatacinėmis savybėmis. Kalbant apie variklius, 1.4 turbo benzininis ir 1.6 CDTi dyzelinis laikomi patikimais. Tačiau senesni varikliai, tokie kaip 1.6 Ecotec ir 1.7 CDTi, yra žinomi dėl alyvos nuotėkio ir triukšmingo veikimo.
- Rekomenduojama versija: „Astra K“ (2016+), 1.4T benzininis arba 1.6 CDTi
- Venkite: senesnių 1.6 Ecotec benzininių ir 1.7 CDTi dyzelinių variklių
„Ford Focus“ – malonus vairuoti ir patikimas
„Ford Focus“ giriamas už valdymą, praktišką dydį ir patikimus naujesnius variklius. 2015 m. pagaminti modeliai su 1.0 arba 1.5 EcoBoost benzininiais varikliais pasižymi puikiu našumu ir ekonomiškumu. Jo važiuoklė ir elektronika yra tvirtos, nors ankstesni 1.0 EcoBoost modeliai turėjo aušinimo problemų. Kai kurios „Powershift“ pavarų dėžės (pagamintos iki 2012 m.) yra nepatikimos.
- Rekomenduojama versija: 2015 m. ir vėlesnių metų modeliai su 1.0 arba 1.5 „EcoBoost“ ir mechanine pavarų dėže
- Venkite: senesnių versijų automatinės „Powershift“ pavarų dėžės
Kainų palyginimas Lietuvoje (2024 m. vidurkis)
Modelis | 2015 m. kaina (€) | 2018 m. kaina (€) |
---|---|---|
„VW Passat B8“ | 9 000–13 000 € | 13 000–18 000 € |
„Opel Astra K“ | 6 000–9 000 € | 9 000–11 000 € |
„Ford Focus Mk3/4“ | 7 000–10 000 € | 10 000–14 000 € |
Realios degalų sąnaudos
Modelis | Benzinas (l/100 km) | Dyzelinas (l/100 km) |
---|---|---|
„VW Passat“ | 6,5–8,0 | 4,8–6,0 |
„Opel Astra“ | 5,8–7,0 | 4,5–5,5 |
„Ford Focus“ | 5,5–7,0 | 4,5–5,8 |
Remonto išlaidos: dažniausios problemos
Remonto tipas | „Passat“ (€) | „Astra“ (€) | „Focus“ (€) |
---|---|---|---|
DSG pavarų dėžės remontas | 800–2000 | – | – |
EGR vožtuvas keitimas | 300–500 | 200–350 | 250–400 |
Paskirstymo grandinės keitimas | 600–900 | 400–700 | 400–650 |
Sankabos ir smagračio keitimas | 900–1200 | 600–900 | 700–1000 |
Patikimumo ir naudojimo rekomendacijos
Pagal TÜV 2024 ataskaitą (6–8 metų amžiaus grupė), „Passat“ užėmė ~15 vietą, „Focus“ – ~22 vietą, o „Astra“ ~32 vieta pagal defektų skaičių. „Passat“ pirmauja pagal salono kokybę ir komfortą, „Astra“ laimi pagal ekonomiškumą, o „Focus“ yra geriausias pasirinkimas važiavimui mieste ir vairavimo malonumui.
- Šeimos automobilis: „VW Passat“
- Ekonomiškas: „Opel Astra“
- Važiavimas mieste ir valdymas: „Ford Focus“
- Geriausias kainos ir kokybės santykis ir patikimumas: „Ford Focus“
- Geriausias benzininis variklis: „Focus 1.5 EcoBoost“
- Mažiausias dyzelinis variklis: „Astra 1.6 CDTi“
Paskutiniai patarimai prieš perkant
Visada patikrinkite ridą ir techninės priežiūros istoriją naudodamiesi patikimomis VIN patikros paslaugomis, tokiomis kaip „CarVertical“ arba „AutoDNA“. Apžiūrėkite automobilį asmeniškai, atlikite bandomąjį važiavimą ir atlikite variklio bei pavarų dėžės būklės diagnostiką. Saugokitės buvusių taksi ar nuomojamų transporto priemonių, ypač importuotų iš Vokietijos.
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote vieną iš šių modelių? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.