Lietuvos policija baigė savaitę trukusią saugos diržų naudojimo kontrolės kampaniją, kurios metu išaiškino 419 atvejų, kai vairuotojai ir keleiviai neprisisegė saugos diržų. Kovo 10-16 d. vyko Europos kelių policijos tinklo (ROADPOL) iniciatyvos dalis – operacija, kuria buvo siekiama pagerinti kelių eismo saugumą visoje šalyje.
Kur nustatyta daugiausia pažeidimų?
Didžiausią nerimą kelia Šiaulių (86 pažeidimai), Klaipėdos (78) ir Vilniaus (55) miestai, o tarp kitų karštųjų taškų – Marijampolė (52) ir Kaunas (33). Kampanijos metu taip pat nustatyti trys rimti atvejai, kai vaikai buvo vežami be tinkamų saugos diržų, du iš jų įvyko Kauno apskrityje ir vienas – Klaipėdos apskrityje.
Kaip šie skaičiai skiriasi nuo ankstesnių metų?
Nors 419 pažeidimų per vieną savaitę kelia nerimą, iš tikrųjų šis skaičius yra mažesnis nei ankstesniais metais. Panašios vykdymo užtikrinimo pastangos:
- 2015 m. užfiksuotas 651 pažeidimas,
- 2020 m. jų sumažėjo iki 225,
- 2023 m. – 659,
- 2024 m. užfiksuoti 402 atvejai, t. y. šiek tiek mažiau nei šiemet.
Šie svyravimai rodo, kad nors visuomenės informuotumas apie saugos diržų saugą didėja, jų laikymasis tebėra nuolatinė problema.
Daugiau nei tik saugos diržai: Nustatyti ir kiti Kelių eismo taisyklių pažeidimai
Per tą pačią savaitę policija nustatė daugiau kaip 7630 kelių eismo taisyklių pažeidimų, įskaitant:
- 58 neblaivūs vairuotojai, kurių kiekvieno kraujyje alkoholio koncentracija viršijo 1,51 ‰.
- 1 270 atvejų, kai vairuojant buvo naudojamasi mobiliuoju telefonu – tai nuolatinis ir pavojingas įprotis.
Saugos taisyklių nepaisymo kaina
- Vairuotojams ir keleiviams, pagautiems be saugos diržų, gresia baudos nuo 30 iki 90 eurų, o už pakartotinį pažeidimą gresia 1-2 mėnesių vairuotojo pažymėjimo galiojimo sustabdymas.
- Tuo tarpu už naudojimąsi mobiliuoju telefonu vairuojant gresia 60-90 eurų bauda, o kai kuriais atvejais – teisės vairuoti atėmimas 1-3 mėnesiams.
Ką reikia keisti?
Nepaisant griežtų taisyklių ir dažnų informavimo kampanijų, saugos diržų naudojimo taisyklių pažeidimai vis dar yra didelė problema Lietuvos keliuose. Ar baudos nepakankamai griežtos? Ar trūksta sąmoningumo? O gal vairuotojai vis dar neįvertina gyvybę gelbstinčios saugos diržo galios?
Kaip manote, ką reikėtų padaryti, kad būtų pagerinta kelių eismo sauga? Pasidalykite savo mintimis žemiau esančiuose komentaruose!