Kinija stovi ant tikros elektromobilių infrastruktūros revoliucijos slenksčio – nauja baterijų keitimo technologija gali visiškai pakeisti įprastas įkrovimo stoteles. Baterijos pakeitimas trunka tik 100 sekundžių, o tai trumpiau nei degalų pylimas tradiciniame automobilyje.
Nuo greito įkrovimo prie momentinio keitimo
Nors Tesla kadaise bandė diegti baterijų keitimo stoteles, būtent Kinijos automobilių gamintojai ėmėsi realių veiksmų. Lyderio pozicijoje – „Nio“, jau turinti tūkstančius stotelių visoje Kinijoje ir plečianti tinklą Europoje.
Didžiausias lūžis įvyko, kai „Changan Automobile“ pristatė pirmąsias 1000 savo sedano „Oshan 520“ vienetų. Šie automobiliai turi naujus keičiamus „Choco-SEB“ baterijų blokus, sukurtus „CATL“ – didžiausio pasaulyje elektromobilių baterijų tiekėjo.
Kaip veikia 100 sekundžių keitimas?
Čongčingo mieste jau veikia 34 „CATL“ keitimo stotys, o iki 2025 m. jų turėtų būti 1000, išsidėsčiusių 31 mieste. Kiekviena stotis gali atlikti iki 822 keitimų per dieną, kas itin sumažina elektromobilių stovėjimo laiką.
Baterijos pakeitimas trunka vos 1,6 minutės – greičiau nei užpilti degalus. Taksi vairuotojams tai reiškia, kad jie gali greitai grįžti į maršrutą ir išvengti laiko švaistymo laukimo stotelėse.
Oshan 520: praktiškas ir greitas
„Oshan 520“ komplektuojamas su 56 kWh talpos baterija, kuri leidžia nuvažiuoti iki 515 km. Nors tai ekonomiškas modelis, didžiausias jo privalumas – suderinamumas su „CATL“ baterijų keitimo sistema.
Modelis ypač tinkamas taksi parkams ar miesto transportui, kur svarbi kiekviena minutė. Vietoj 30–60 minučių laukimo, vairuotojas per kelias akimirkas pakeičia bateriją ir tęsia darbą.
Didėjanti suderinamų modelių įvairovė
„Choco-SEB“ sistemą palaiko vis daugiau elektromobilių modelių, tarp jų:
- GAC Aion S
- Hongqi E-QM5
- SAIC Roewe D7
- BAIC C66
- Wuling Bingo ir Starlight
- SAIC Rising R7
- SAIC Maxus Mifa 9 ir Dana
Šis suderinamumas leidžia prognozuoti, kad baterijų keitimas gali tapti nauju standartu bent jau Kinijoje.
Perspektyvos Europoje ir Lietuvoje
Nors ši sistema kol kas plėtojama tik Kinijoje, jos sėkmė gali turėti poveikį ir Europos rinkai. Augant elektromobilių skaičiui, toks sprendimas gali tapti alternatyva įprastoms įkrovimo stotelėms.
Ši sistema šiuo metu veikia Kinijoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.
Kas toliau?
„CATL“ jau pasirašė sutartis su didžiaisiais gamintojais – GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW ir BAIC. Tai reiškia spartų infrastruktūros augimą ir dar platesnį baterijų keitimo stotelių naudojimą miestuose bei komerciniuose transportuose.
Ar jums teko susidurti su tokia technologija? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!