Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojas BYD tęsia įspūdingą plėtrą Europoje ir aplenkė keletą gerai žinomų prekės ženklų Jungtinės Karalystės rinkoje. 2025 m. sausio-balandžio mėnesiais BYD Jungtinėje Karalystėje užregistravo beveik 11 800 naujų transporto priemonių ir vien balandžio mėnesį aplenkė „Dacia“, „Honda“, „Citroen“, MINI ir net „Tesla“.
BYD sparčiai didės pardavimai 2025 m.
Remiantis registracijos duomenimis, balandžio mėnesį BYD į Jungtinės Karalystės kelius išleido daugiau nei 2 500 naujų automobilių. Dacia, populiarus biudžetinis prekės ženklas, per pirmuosius keturis 2025 m. mėnesius užregistravo 11 200 automobilių ir atsiliko nuo BYD. Nuo Kinijos gamintojo atsiliko ir kiti žinomi prekių ženklai, įskaitant „Honda“ (10 100 vnt.), „Citroen“ (11 500 vnt.) ir „Fiat“ (4 400 vnt.). Net „Tesla“ nedaug atsiliko nuo jų – parduota beveik 13 000 vienetų.
„Volkswagen“ išlieka geriausiai parduodamu prekės ženklu Jungtinėje Karalystėje – parduota daugiau nei 63 000 automobilių, tačiau BYD greitas kilimas yra reikšmingas prekės ženklui, kuris tik neseniai įžengė į rinką.
BYD istorija ir pasaulinės ambicijos
2003 m. įkurta BYD – sutrumpintai „Build Your Dreams“ (liet. „Sukurk savo svajones“) – jau seniai yra viena pagrindinių elektronikos ir elektromobilių baterijų gamybos dalyvių. Jos pasauliniai transporto priemonių pardavimai 2024 m. pasiekė 4,3 mln. vienetų ir pagal bendrą parduotų vienetų skaičių aplenkė „Tesla“, nors jų elektromobilių pardavimų skaičiai išlieka labai panašūs.
BYD JK asortimentą šiuo metu sudaro tokie modeliai kaip „Atto 3“, „Dolphin“ ir „Seal“ – visi jie yra visiškai elektriniai ir konkurencingos kainos. Didėjantis jų populiarumas rodo, kad jie gali dar labiau išardyti Europos rinką.
Elektromobilių pardavimai Jungtinėje Karalystėje lėtėja
Nepaisant BYD sėkmės, bendras elektromobilių pardavimas Jungtinėje Karalystėje sulėtėjo. 2025 m. elektromobiliai sudarys tik 20 proc. visų registruojamų naujų automobilių, t. y. nepasieks vyriausybės nustatyto 28 proc. tikslo, numatyto Nulinės taršos transporto priemonių (ZEV) įgaliojimuose. Be to, balandį, palyginti su tuo pačiu 2024 m. mėnesiu, bendras naujų automobilių pardavimas sumažėjo 10 %, iš dalies dėl to, kad pirkėjai siekė išvengti didesnių transporto priemonių mokesčių.
BYD spartus augimas signalizuoja apie galimą JK automobilių rinkos pertvarkymą. Nors ilgą laiką dominavo Europos ir Japonijos prekių ženklai, tokių Kinijos gamintojų kaip BYD iškilimas kelia naują konkurenciją. Ar ši tendencija išliks, priklausys nuo vartotojų pasitikėjimo, kainų strategijų ir vyriausybės politikos, kuria remiamos nulinės emisijos transporto priemonės.
Ar manote, kad tokie kinų elektriniai automobiliai kaip BYD gali išlaikyti pagreitį Europoje? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose.