Šiuolaikiniai varikliai yra inžinerijos stebuklai – patikimesni, efektyvesni ir ilgaamžiškesni nei bet kada anksčiau. Vis dėlto net ir pažangiausi varikliai nėra apsaugoti nuo pažeidimų, kuriuos sukelia kasdieniai vairavimo įpročiai. Daugelis automobilių savininkų nesąmoningai trumpina savo variklio tarnavimo laiką tiesiog kartodami iš pažiūros nekenksmingus veiksmus.
Kodėl geri įpročiai svarbūs variklio ilgaamžiškumui
Jūsų variklio sveikata priklauso nuo nuoseklios priežiūros. Nors dauguma žmonių žino, kad reikia reguliariai keisti alyvą, yra keletas dažnai daromų klaidų, dėl kurių gali lėtai susidėvėti vidiniai komponentai, sumažėti efektyvumas arba atsirasti brangiai kainuojantis remontas. Toliau pateikiame keturis dažniausiai pasitaikančius – ir išvengiamus – įpročius, kurie gali nejučia sugadinti jūsų variklį.
1. Važiavimas su sunkiu raktų ryšuliu
Galbūt tai skamba banaliai, tačiau daug raktų ar raktų pakabukų, pakabintų ant uždegimo raktelio, ilgainiui papildomai apkrauna uždegimo jungiklį. Svoris traukia žemyn, ypač važiuojant per nelygumus, ir palaipsniui susidėvi vidiniai uždegimo komponentai. Ilgainiui dėl to gali sutrikti uždegimas, atsirasti klaidų ar staiga išsijungti variklis.
2. Važiavimas ant sankabos (vairuojantiems su mechanine pavarų dėže)
Važiuojant lengvai laikydami koją ant sankabos pedalo, iš dalies įjungiate sankabą, net jei to neketinate daryti. Dėl to sankaba susidėvi anksčiau laiko, gali būti pažeista transmisija ir variklis patiria papildomą įtampą. Įpraskite visiškai atleisti sankabą, nebent aktyviai perjungiate pavaras.
3. Šalto variklio apsukos
Vykdyti variklio apsukas iškart jį užvedus, ypač šaltu oru, yra vienas blogiausių dalykų, kuriuos galite padaryti. Kol alyva neįšyla ir tinkamai cirkuliuoja, variklio dalys nėra visiškai suteptos. Sukant variklį padidėja trintis ir stūmoklių, alkūninio veleno bei guolių susidėvėjimas, o tai ilgainiui gali sukelti negrįžtamą žalą.
4. Pernelyg ilgas tuščiosios eigos režimas
Nors leisti varikliui veikti tuščiąja eiga gali atrodyti saugi praktika (pvz., atitirpinant langus), per ilgai tai darant variklyje kaupiasi vandens garai. Tai gali praskiesti variklio alyvą, todėl sumažėja jos apsauginės savybės ir padidėja vidinis nusidėvėjimas. Jei automobilis tuščiąja eiga dirba ilgiau nei minutę ar dvi, geriau jį išjungti ir prireikus vėl užvesti.
Ko turėtų nepamiršti Lietuvos vairuotojai
V šaltesnio klimato šalyse, tokiose kaip Lietuva, ypač didelė pagunda leisti varikliui ilgiau veikti tuščiąja eiga arba jį sukti, kad greičiau įšiltų. Tačiau šiuolaikiniai varikliai sukurti taip, kad geriausiai įšiltų važiuojant švelniai. Pirmąsias kelias minutes laikykitės mažų sūkių dažnių ir venkite ilgesnio laisvosios eigos režimo, nebent tai būtų visiškai būtina.
Iš pažiūros maži įpročiai, pavyzdžiui, per ilgai leisti varikliui veikti tuščiąja eiga arba pakabinti sunkų raktų pakabuką, gali lėtai, bet užtikrintai sukelti variklio problemų. Anksti atsisakę šių įpročių, galite pailginti automobilio tarnavimo laiką, padidinti degalų naudojimo efektyvumą ir išvengti netikėtų remonto sąskaitų.
Ar esate padarę kurią nors iš šių klaidų praeityje? Pasidalykite savo patirtimi ar patarimais toliau esančiuose komentaruose!