Automobilių pramonė susiduria su nauju technologiniu proveržiu, nes Kinijos GAC grupė pristato revoliucinį vandenilio kuro elementų kaminą, išvystantį 540 AG ir pasiekiantį 30 000 aps/min. Skirtingai nuo tradicinių vidaus degimo variklių, kuriuose naudojamas benzinas, ši sistema naudoja vandenilį, kurio išmetami teršalai yra tik vandens garai. Ar tai galėtų būti technologija, kuri mestų iššūkį „Tesla“ dominavimui elektromobilių rinkoje?
Kokia yra „GAC Group“ vandenilio kuro elementų technologija?
GAC grupės inovacija sukasi apie didelio našumo vandenilio kuro elementų kaminą, galintį pagaminti 140 kW galios, kuri atitinka 540 arklio galių. Ši sistema pasiekia iki 30 000 apsisukimų per minutę greitį, pranokdama daugelį tradicinių ir elektrinių transporto priemonių transmisijų. Skirtingai nei benzininiai varikliai, vandenilio kuro elementai elektros energiją gamina jungdami vandenilį su deguonimi, o kaip šalutinis produktas susidaro tik vanduo.
Pagrindinės savybės ir privalumai
- 540 arklio galių galia ir didelis sukimo momentas
- Nulinė tarša – išsiskiria tik vandens garai
- 30 000 apsisukimų per minutę didelio našumo įrenginiams
- Baigtinis degalų papildymas, panašus į tradicinių benzininių transporto priemonių
- Potencialas įvairiems pritaikymams ne tik lengvuosiuose automobiliuose
Poveikis aplinkai ir tvarumas
Vienas didžiausių vandenilio kuro elementų privalumų yra jų ekologiškumas. Naudojant atsinaujinančius energijos šaltinius, pavyzdžiui, saulės arba vėjo energiją, vandeniliui gaminti elektrolizės būdu, visa sistema gali veikti neišmesdama anglies dioksido. Dėl to vandenilio kuro elementai yra perspektyvi alternatyva iškastiniam kurui ir net akumuliatorinėms elektrinėms transporto priemonėms, ypač atsižvelgiant į viso gyvavimo ciklo metu išmetamą teršalų kiekį.
Lyginant su elektra ir benzinu varomomis transporto priemonėmis
Dėl 540 arklio galių ir momentinio sukimo momento GAC vandenilio kuro elementų sistema prilygsta daugelio benzininių ir elektrinių transporto priemonių našumui ar net jį viršija. Skirtingai nei elektromobiliai, kuriems reikia ilgo įkrovimo laiko, vandenilines transporto priemones galima greitai papildyti degalais, todėl jas patogiau naudoti keliaujant dideliais atstumais ar komerciniais tikslais.
Įveikiami iššūkiai
Pagal savo potencialą vandenilio technologija vis dar susiduria su dideliais iššūkiais. Vandenilio degalų papildymo infrastruktūra yra ribota, ypač už didžiųjų miestų centrų ribų. Be to, vandenilio gamybos ir saugojimo sąnaudos tebėra didelės. Tačiau tobulėjant technologijoms ir gerėjant infrastruktūrai, šios kliūtys gali būti sumažintos ir atverti naujų galimybių vandeniliu varomam transportui.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams
Nors vandenilinių transporto priemonių Lietuvos keliuose dar nėra, ši technologija yra žvilgsnis į švaraus judumo ateitį. Jei vandenilio gamyba taps prieinamesnė, o degalų papildymo stotelių Europoje padaugės, Lietuvos vairuotojai vieną dieną galės naudotis neteršiančiomis transporto priemonėmis, kurios pasižymės galingų sportinių automobilių charakteristikomis ir greito degalų papildymo patogumu.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.