• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 8 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Elektromobiliai

Vokiečiai atskleidžia savo kortas. Jie pateikė šokiruojančius duomenis apie elektromobilių nuvažiuojamą atstumą

pagal Andžej Biaigo
2024.01.24, 11:31
Elektromobiliai
A A
0
elektromobiliai ikraunami ikrovimo stotelese
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šaltuoju metų laiku elektromobilių energijos sąnaudos padidėja, tačiau daug kas priklauso nuo to, kaip naudojate automobilį. Vokietijos automobilių klubas ADAC patikrino, kokie dideli gali būti vasaros ir žiemos vairavimo skirtumai.

Kai temperatūra už lango nukrenta žemiau nulio, nuo šalčio kenčia ne tik elektromobilio keleiviai, bet ir akumuliatorius. Niekas nenori šalti, todėl svarbu užtikrinti gerą matomumą: šilto oro tiekimas, sėdynių, vairo ir langų šildymas – visa tai elektromobilyje „kainuoja“ elektros energiją, kuri vidaus degimo variklyje visiškai nejaučiama, nes šiluma yra tiesiog šalutinis variklio darbo produktas.

Naudoto automobilio patikimumas – VIN kodas atskleis tiesą.

Tačiau nors elektros vairuotojas gali sąmoningai atsisakyti šildymo ir taip sumažinti elektros energijos suvartojimą savo komforto sąskaita, akumuliatoriaus šildymas neturi jokios įtakos. Akumuliatoriaus cheminė sudėtis geriausiai jaučiasi esant 20-40 laipsnių Celsijaus temperatūrai – tuomet galima tikėtis optimalaus elementų veikimo.

Tačiau žiemą šildant didžiulį, kelis šimtus kilogramų sveriantį akumuliatorių reikia daug energijos, o kuo didesnė elementų talpa ir kuo žemesnė temperatūra, tuo daugiau srovės reikia optimaliai darbinei temperatūrai pasiekti. Kiek daugiau? ADAC į tai atsižvelgė atlikdama savo ir „Green NCAP“ organizacijos atliktus bandymus.

„Green NCAP“ bandymas grindžiamas WLTP bandymų ciklu ir atliekamas laboratorijoje, t. y. ant „ritinėlių“. Automobilis 30 minučių „rieda“ 23 km atstumą pagal konkretų scenarijų: pagreičio ir stabdymo intervalai bei pasiektas greitis yra visiškai pakartojami. Bandymai buvo atliekami 23 laipsnių C ir -7 laipsnių C temperatūros terminėse kamerose. Prieš bandymą automobiliai jose praleido kelias valandas, kad būtų imituojamas visą naktį trunkantis stovėjimas už garažo ribų. Taigi, kalbama apie naudojimo scenarijų, kai savininkas neįkrauna automobilio namie ir po šalto užvedimo įveikia miesto, priemiesčio ruožą bei greitkelį.

Vartojimas (su įkrovimo nuostoliais):
+ 23 laipsniai C (kWh/100 km)
– 7 laipsniai C(kWh/100 km)
Vartojimo padidėjimas, procentais
Audi Q4 e-tron 50
20,7
30,4
46
BYD Atto 3
18,2
25,1
38
Cupra Born 58 kWh
18,6
32,0
72
Dacia Spring 45
16,2
22,5
39
Hyundai Ioniq 5 58 kWh
18,8
34,8
85
MG5 Maximum Range
19,0
33,1
74
Nio ET7 100 kWh
17,7
30,4
72
Nissan Ariya 87 kWh
19,3
31,2
62
Ora Funky Cat
18,1
26,4
46
Renault Kangoo E-Tech Electric
21,0
42,3
101
Renault Megane E-Tech Electric EV60
16,9
30,0
78
Tesla Model 3
16,5
28,5
73
Tesla Model S
18,7
30,8
65
VW ID.5
16,1
33,4
107
XPeng G9
19,3
32,4
68

Žiemos sąlygomis bandytų automobilių sąnaudos buvo vidutiniškai 70 proc. didesnės nei vasarą. Automobiliuose „Renault Kangoo“ ir „Volkswagen ID.5“, esant -7 laipsnių C temperatūrai, suvartojimo poreikis padidėjo dvigubai daugiau nei esant 23 laipsnių C temperatūrai. Mažiausią procentinį padidėjimą „Green NCAP“ užfiksavo BYD Atto 3 (+38 proc.) ir Dacia Spring (+39 proc.), kurio baterija šiame palyginime yra mažiausia (26,8 kWh bruto). ADAC taip pat pastebi, kad šiuo atveju nėra tendencijos, jog Europos gamintojų modeliai su žema temperatūra susidoroja pastebimai geriau nei kinų automobiliai. Taip pat skaitykite: „Jie nenori naudotų elektrinių automobilių. Naudotų elektromobilių rinka yra mirusi“.

Skaitykite  Startuoja kvietimas elektromobilių įkrovimo stotelėms – parama verslui iki 2 mln. €

Remdamiesi minėtais matavimais, „Green NCAP“ ekspertai apskaičiavo teorinius diapazonus 23 laipsnių C ir -7 laipsnių C temperatūroje bei žiemą. Žiemos matavimus reikėtų vertinti kaip labai pesimistines prielaidas, tačiau realias, jei dažnai keliaujama trumpais atstumais, daromos ilgesnės stotelės, kurių metu automobilis atvėsta ir vėl tenka įjungti šildymą. Trečiajame stulpelyje nurodyta vertė yra temperatūra, kurią šildytuvas gali pasiekti salone po 30 minučių važiavimo.

Markė ir modelis
23 laipsniai C
– 7 laipsniai C
Temp. salone
Audi Q4 e-tron 50
400 km
272 km
26,1 st. C
BYD Atto 3
376 km
273 km
16,6 st. C
Cupra Born 58 kWh
336 km
195 km
29,9 st. C
Dacia Spring 45
200 km
144 km
23,7 st. C
Hyundai Ioniq 5 58 kWh
353 km
191 km
27,6 st. C
MG5 Maximum Range
323 km
185 km
26,6 st. C
Nio ET7 100 kWh
580 km
337 km
23,0 st. C
Nissan Ariya 87 kWh
507 km
313 km
28,7 st. C
Ora Funky Cat
380 km
260 km
23,8 st. C
Renault Kangoo E-Tech Electric
251 km
125 km
16,9 st. C
Renault Megane E-Tech Electric EV60
403 km
226 km
31,2 st. C
Tesla Model 3
414 km
241 km
30,0 st. C
Tesla Model S
604 km
367 km
33,3 st. C
VW ID.5
524 km
252 km
27,2 st. C
XPeng G9
586 km
350 km
19,0 st. C

Kaip rodo „Green NCAP“ skaičiavimai, kai kuriais atvejais esant minusinei temperatūrai lieka vos pusė vasaros ridos. Skirtingos šildymo strategijos taip pat akivaizdžios: nors BYD Atto 3 žiemą praranda tik 103 km ridą, salonas įšyla labai lėtai. Atkreiptinas dėmesys į „Renault“ modelius: nors „Megane“ salonas gali būti įkaitęs net iki 31,2 laipsnio Celsijaus, „Kangoo“ salone per tą patį laikotarpį pasiekiama net 14 laipsnių Celsijaus žemesnė temperatūra. Taip pat skaitykite: „Elektromobiliai gali būti išstumti iš rinkos, kaip prieš beveik 50 metų buvo išstumtas „Betamax““.

ADAC savo bandymuose taiko šiek tiek kitokį matavimo metodą, artimesnį realioms sąlygoms. Dėvėjimas matuojamas esant 0 ir 20 laipsnių Celsijaus temperatūrai, o važiavimai atliekami ADAC bandymų aikštelėje Penzinge. Maršruto ilgis – 100 km, o vairuotojai atskirus ruožus įveikia 30, 50, 80 ir 120 km/h greičiu. Taigi, tai yra kontroliuojamos sąlygos, kurioms neturi įtakos eismo nepastovumas. ADAC pažymi, kad „Volkswagen ID.3“ buvo bandomas su programinės įrangos versija 2.3. Deja, nebuvo nurodyta, apie kokią galios ir akumuliatoriaus versiją kalbama.

Skaitykite  Elektromobilių kainos krenta: ką tai reiškia pirkėjams Lietuvoje?
Srovės suvartojimas (su įkrovimo nuostoliais)
+ 23 laipsniai C (kWh/100 km)
0 laipsnių C (kWh/100 km)
Vartojimo padidėjimas, proc.
VW ID.3
25,1
32,7
30
Renault Zoe
27,2
32,8
21
Peugeot e-208
26,2
31,7
21

Atliekant ADAC bandymą, vasaros ir žiemos dėvėjimosi skirtumai tebėra dideli, tačiau daug mažesni nei atliekant „Green NCAP“ matavimus. Taip yra dėl švelnesnės žiemos matavimo temperatūros ir keturis kartus ilgesnio nuvažiuoto atstumo. Todėl šildymui reikalinga energija pasiskirsto ilgesniam atstumui. Taip pat skaitykite: „Elektromobilių apmokestinimas: šiandien jau Islandijoje, o kada nors tikriausiai ir pas mus“.

ADAC taip pat palygino savo bandomųjų tolimųjų reisų automobilių nusidėvėjimą vasarą ir žiemą. Vertės buvo užrašytos iš borto kompiuterių ir čia reikėtų pažymėti, kad automobilius vairavo skirtingi vairuotojai, jie važiavo skirtingais maršrutais ir skirtingu eismo intensyvumu. Nepaisant to, tendencijos panašios – tiek „Volkswagen“, tiek „Renault“ automobilių sąnaudos padidėjo tuo pačiu procentu. „Opel“ šis padidėjimas buvo šiek tiek mažesnis – žiemą automobiliui reikėjo ¼ daugiau elektros energijos nei vasarą.

Vartojimas pagal borto kompiuterio duomenis
Vasara (kWh/100 km)
Žiema (kWh/100 km)
Vartojimo padidėjimas, proc.
Opel Ampera-e
17,2
21,5
25
VW e-up
12,9
16,9
31
Renault Zoe
15,9
20,8
31

Žiemą galima tikėtis mažesnio nuotolio, todėl planuojant tolesnę kelionę reikėtų į tai atsižvelgti. Tai nėra labai blogai, jei galite pasikliauti gamykloje įrengta navigacijos sistema, kuri automatiškai reguliuoja įkrovimo stoteles. Dar blogiau, jei tenka reguliuoti rankiniu būdu arba į tą patį maršrutą įtraukti dar vieną įkrovimo stotelę.

ADAC ekspertai primena, kad vidaus degimo automobiliams taip pat tenka didinti degalų sąnaudas. Remiantis „Green NCAP“ duomenimis, benzininiai varikliai vidutiniškai vartoja 15 proc. daugiau nei vasarą, o dyzeliniai – iki 24 proc.

Žymos: elektromobilio baterijaelektromobilio nuvažiuojamas atstumaselektromobilių akumuliatoriai
Dalintis783DalintisSiųstiDalintis137

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Įžūlus manevras Regitros aikštelėje Vilniuje moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį 1

Įžūlus manevras „Regitros“ aikštelėje Vilniuje – moteriai su vaiku tiesiog užlindo prieš nosį

0

Neįtikėtini eismo pažeidimai gegužę 10 pavojingiausių akimirkų

BMW, „Honda“ ir policija – kas pavojingiausi gegužę keliuose?

0

BMW vairuotojas Palangos aplinkkelyje apvažiavo per kelkraštį

BMW vairuotojas Palangos aplinkkelyje apvažiavo per kelkraštį

0

Taip pat skaitykite

Sprendimas dėl vyresnių vairuotojų: ką nutarė Europos Sąjunga?

Lietuvos pirkėjai grįžta prie klasikos: šie naudoti visureigiai iki 10 000 € stebina patikimumu ir kainos verte

Nuo 2028 m. keisis visų Lietuvos vairuotojų pažymėjimai: ką reikės žinoti ir kada pradėti ruoštis?

Top 10 automobilių modelių, kurie pirkėjams sukelia didžiausius nuostolius

Naujas „Toyota“ visureigis už RAV4 kainą: ką jau žinome?

Automobilio pirkimas Lietuvoje: kada negalima atsiskaityti grynais?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.