NASCAR ir elektrifikavimo bendrovė ABB suvienijo jėgas su „Chevrolet“, „Ford“ ir „Toyota“, kad sukurtų įspūdingą naują elektrinį automobilį. Jų tikslas – ne tik pademonstruoti įspūdžius ir galią, kurią gali suteikti elektrinės lenktynės. Jie taip pat nori įvertinti sirgalių susidomėjimą šia nauja didelio galingumo elektrinių automobilių kategorija.
Vakarykštės dienos rytą automobilis buvo demonstruojamas NASCAR taurės serijos lenktynėse, kuriose už vairo sėdėjo veteranas Davidas Raganas, Čikagos gatvės lenktynėse. Daugelis gerbėjų ir žiniasklaidos atstovų užfiksavo, kaip veikia naujas įdomus automobilis, įskaitant @MrGoElectric X.
Experiencing @NASCAR @ABBNorthAmerica #35 electric prototype on track in Chicago this morning for @MissGoElectric
— Producer Tim (@MrGoElectric) July 7, 2024
We have tons of interviews and exclusive content coming in a detailed piece later this week. Definitely subscribe on YouTube for this one pic.twitter.com/OwkInksuF9
D. Raganas „Associated Press“ sakė, kad posūkiuose girdėti padangų girgždesį ir jausti stabdžių kvapą buvo „tikrai beprotiška“. Naujasis elektrinis lenktyninis automobilis tikrai yra tylesnis, nei dauguma NASCAR gerbėjų yra įpratę, nors toli gražu nėra tylus. Nors jis ir neskleidžia gilaus automobilio vidaus degimo variklio dundesio, patenkinamas elektroninis ūžesys skamba labai galingai, kai jis pralekia pro minią.
Šis elektrinis automobilis neabejotinai turi galios varžytis su trimis STARD UHP 6 fazių varikliais, kuriuos maitina 78 kWh akumuliatorius, kurio maksimali galia siekia 1 000 kW. Pagreitėjimas yra dvigubai greitesnis nei įprasto akumuliatorinio automobilio, o kombinuotas stabdymas su regeneracija ir trinties stabdymu pranoksta savo giminaičius su vidaus degimo varikliais.
Neseniai Martinsvilio greitkelyje atlikto bandymo metu automobilio rato įveikimo laikas buvo dviem dešimtosiomis sekundės dalimis lėtesnis nei kitų dalyvavusių transporto priemonių. Tačiau Raganas prisipažino, kad tokioje bandymų situacijoje jis nespaudė visiškai naujo, vienintelio tokio tipo automobilio iki galo.
Jei visa tai jūsų nedžiugina, nesijaudinkite. Niekas nesitiki, kad elektrinės transporto priemonės artimiausiu metu dominuos tradicinėse NASCAR varžybose. Tikėtina, kad šiai transporto priemonių kategorijai bus sukurta speciali lenktynių serija. Tai tik vienas iš NASCAR plano, kuriuo siekiama apskritai sutvarkyti savo renginius ir iki 2035 m. sumažinti veiklos metu išmetamų teršalų kiekį iki „grynojo nulio“, aspektų.
From concept to reality: Introducing the ABB @NASCAR EV Prototype, designed for speed and powered by innovation. ?️⚡ Follow us as we race towards a sustainable future! ? #ABB #NASCAR #NASCARChicago #ElectricRacinghttps://t.co/RIb07jKAs1 pic.twitter.com/bo6Y3x3XSV
— ABB North America (@ABBNorthAmerica) July 6, 2024
Elektromobiliai jau įspūdingai pasirodė kitose varžybose, pavyzdžiui, „Pikes Peak“ ar Niurburgringo lenktynėse. Nėra abejonių, kad elektrinės jėgainės paprastai pranoksta vidaus degimo transporto priemones savo galia, tačiau dar reikės palaukti ir pažiūrėti, ar jos bus pakankamai ištvermingos, kad galėtų varžytis 400 ar 500 mylių ilgio varžybose.