• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 25 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

DOT 3 ir DOT 4 stabdžių skystis: ar galima juos maišyti ir kokia rizika?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.13, 12:00
Apžvalgos
A A
0
stabdziu skyscio rezervuaras keitimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Stabdžių skystis – tai gyvybiškai svarbi, bet dažnai pamirštama transporto priemonės dalis. Lietuvoje dažniausiai naudojami DOT 3 ir DOT 4 tipo skysčiai. Bet ar galima juos maišyti? Šiame straipsnyje aptariame jų skirtumus ir galimas pasekmes.

Kas yra stabdžių skystis ir kodėl jis svarbus?

Stabdžių skystis – tai hidraulinis skystis, perduodantis spaudimą iš stabdžių pedalo į stabdžių suportus. Jis turi atlaikyti aukštą temperatūrą ir drėgmę, kad užtikrintų efektyvų stabdymą. Dažniausiai naudojami tipai – DOT 3 ir DOT 4 – abu yra glikolio pagrindu, tačiau turi esminių skirtumų.

stabdziu skyscio keitimas

DOT 3 ir DOT 4: pagrindiniai skirtumai

  • Virimo temperatūra: DOT 4 turi aukštesnę sausą ir šlapią virimo temperatūrą, todėl labiau atsparus perkaitimui.
  • Drėgmės sugeriamumas: DOT 4 greičiau sugeria drėgmę, todėl jo eksploatavimo laikas trumpesnis.
  • Kaina ir paskirtis: DOT 4 paprastai brangesnis, naudojamas automobiliuose su ABS ar sportiniuose modeliuose.
Dazniausios-automobilio-stabdziu-cilindro-problemu-priezastys-ir-sprendimai

Ar galima maišyti DOT 3 ir DOT 4 skysčius?

Technologiškai – taip, abu skysčiai yra suderinami, nes pagaminti glikolio pagrindu. Tačiau tai nerekomenduojama ilgalaikiam naudojimui. Sumaišius skysčius, virimo temperatūra tampa tokia pati kaip DOT 3, todėl stabdymo efektyvumas gali sumažėti esant apkrovai.

Kaip nurodo SlashGear, „nors DOT 3 ir DOT 4 yra chemiškai suderinami, jų maišymas gali sumažinti efektyvumą ypač ekstremaliomis sąlygomis“.

Kada verta rinktis DOT 4?

DOT 4 rekomenduojamas šiais atvejais:

  • Automobiliai su ABS arba ESC sistemomis
  • Sportinio ar aktyvaus vairavimo situacijos
  • Važiavimas kalnuotomis vietovėmis arba su sunkesniu kroviniu

Įprastam miesto eismui Lietuvoje dažnai pakanka DOT 3, tačiau visada vadovaukitės gamintojo rekomendacijomis.

abs jutiklio antiblokavimo stabdžių sistemos prietaisų skydelio įspėjamoji lempute
ABS įspėjamoji lemputė

Kodėl svarbu reguliariai keisti stabdžių skystį?

Stabdžių skystis laikui bėgant sugeria drėgmę, o tai mažina jo efektyvumą ir gali sukelti stabdžių sistemos gedimus. Rekomenduojama keisti stabdžių skystį kas 2 metus arba kas 40 000 km. Nesilaikant šių intervalų, gali atsirasti „minkšti“ stabdžiai arba net visiškas stabdžių praradimas esant dideliam apkrovimui.

Ši rekomendacija galioja JAV. Lietuvos reikalavimai gali skirtis, tačiau vietos servisai siūlo panašų intervalą.

ikaites automobilio stabdziu diskas ikaite stabdziai

Ekspertų patarimas: nepapilkite – išplaukite

Automobilių technikai pabrėžia, kad paprastas skysčio papildymas nėra saugus sprendimas. Geriausia – atlikti visos sistemos plovimą ir užpilti vienodą, šviežią skystį. „Stabdžių skystis – kaip tepalas: jį reikia pilnai keisti, o ne tik papildyti“, – sako vienas Lietuvos autoserviso meistras.

Skaitykite  Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Išvada

Nors DOT 3 ir DOT 4 skysčius techniškai galima maišyti, ilgainiui tai gali turėti neigiamą poveikį stabdžių veikimui. Norint užtikrinti saugumą, rekomenduojama naudoti tik tą skystį, kurį nurodo automobilio gamintojas, ir jį reguliariai keisti.

Ar teko susidurti su tokia situacija? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: ABSDOT3DOT4stabdymasstabdžių skystis
Dalintis17DalintisSiųstiDalintis3
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Alyvos keitimo klaidos: ką daro net ir patyrę vairuotojai

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.