• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 23 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Iš ko gaminami šiuolaikiniai automobilio žibintai?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.06, 10:00
Apžvalgos
A A
0
skoda kodiaq posukiu zibintai avariniai zibintai

Škoda Kodiaq priekinis žibintas

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikiniai automobilio žibintai atrodo moderniai ir stilingai, tačiau kokios medžiagos slepiasi po jų paviršiumi? Šiame straipsnyje aptariame, iš ko sudaryti šiuolaikiniai žibintai, kaip jie pasikeitė ir ką turėtų žinoti Lietuvos vairuotojai.

Turinys
Toggle
  • Nuo stiklo prie polikarbonato: esminis pokytis
  • Kodėl gamintojai renkasi polikarbonatą?
  • Kas slepiasi žibinto viduje?
  • Išmanieji žibintai reikalauja pažangių medžiagų
  • Iššūkiai Lietuvoje: priežiūra ir ilgaamžiškumas
  • Kainos ir funkcionalumo santykis: ar verta?
  • Išvada: technologijos ir dizaino dermė

Nuo stiklo prie polikarbonato: esminis pokytis

Senesnių automobilių žibintai buvo gaminami iš stiklo, tačiau šiandien didžioji dauguma naujų modelių naudoja polikarbonatinį plastiką. Ši medžiaga yra lengvesnė, atspari smūgiams ir leidžia kurti sudėtingesnes, aerodinamiškas formas. Tačiau polikarbonatas jautrus UV spinduliams, todėl žibintai dengiami specialiais apsauginiais sluoksniais.

toyota sequoia priekis priekinis zibintas

Kodėl gamintojai renkasi polikarbonatą?

Polikarbonato populiarumą lemia keli veiksniai:

  • Mažesnis svoris pagerina degalų sąnaudas
  • Lankstumas dizainui – galima formuoti sudėtingus paviršius
  • Atsparumas smūgiams padidina saugumą
  • Efektyvi ir pigesnė masinė gamyba

Visgi, polikarbonatiniai žibintai laikui bėgant gali prarasti skaidrumą, ypač dėl UV spindulių, kelio druskų ir temperatūrų svyravimų – tai aktualu Lietuvos klimato sąlygomis.

automobilio priekinis zibintas

Kas slepiasi žibinto viduje?

Po išoriniu stiklu (ar plastiku) slepiasi sudėtinga konstrukcija, kurioje yra šviesos šaltiniai, atšvaitai ir optiniai elementai. Dažniausi žibintų tipai:

Draudimas per kelias minutes – sužinokite, kiek kainuoja privalomasis draudimas.
  • Halogeniniai – vis dar naudojami pigesniuose modeliuose
  • Xenoniniai (HID) – pasižymi ryškesne šviesa
  • LED – dominuoja naujų automobilių segmente
  • Lazeriniai – montuojami aukštos klasės modeliuose

Žibinto korpusas gaminamas iš termoplastiko (pvz., ABS ar polipropileno), o kai kuriuose modeliuose naudojami ir aliuminio elementai, padedantys išsklaidyti šilumą.

kodel prastai sviecia xenon lemputes

Išmanieji žibintai reikalauja pažangių medžiagų

Šiuolaikiniai adaptyvūs žibintai gali automatiškai keisti šviesos kryptį pagal greitį ar vairo pasukimą. Tokie mechanizmai reikalauja tvirtų ir šilumai atsparių medžiagų – pavyzdžiui, aliuminio laikiklių ar magnio lydinių.

Portalas SlashGear pažymi, kad tokie sprendimai ne tik pagerina matomumą, bet ir ženkliai padidina žibintų gamybos bei remonto kainą – ypač Europoje, kur galioja griežti reikalavimai spindulio formai ir akinimo prevencijai.

Priekinis žibintas
Priekinis žibintas / Freepik nuotrauka

Iššūkiai Lietuvoje: priežiūra ir ilgaamžiškumas

Lietuvoje žiemos sąlygos, druska ir temperatūrų skirtumai lemia greitesnį žibintų nusidėvėjimą. Dažni gedimai – paviršiaus drumstumas, įtrūkimai, apsauginių sluoksnių nusidėvėjimas.

Skaitykite  9 geriausi prabangūs hibridiniai automobiliai 2025 m.

Kaip teigia automobilių remonto specialistas Marius Juškevičius: „Net 40% žibintų gedimų, kuriuos taisome, susiję su paviršiaus pažeidimais ar nepriežiūra. Paprasta profilaktika gali žibinto tarnavimo laiką pailginti dvigubai.“

priekiniu zibintu poliravimas valymas
istock/Peter_Horvath nuotrauka

Kainos ir funkcionalumo santykis: ar verta?

Nors šiuolaikiniai žibintai efektyvesni ir estetiškai patrauklesni, jų priežiūra ir keitimas – brangesni. Senesni stikliniai žibintai buvo ilgaamžiškesni, tačiau neturėjo tokių funkcijų kaip automatinis krypties reguliavimas ar LED technologija.

Rinkdamiesi naują automobilį ar remontuodami seną, vairuotojai turėtų įvertinti ilgalaikes priežiūros išlaidas. Atnaujinant ar poliruojant paviršių, galima ženkliai atidėti keitimo būtinybę.

bmw m4 priekinis zibintas

Išvada: technologijos ir dizaino dermė

Šiuolaikiniai žibintai gaminami iš polikarbonato, termoplastikų, LED ar lazerinių elementų, o konstrukcijose dažnai naudojami ir metalai. Visa tai leidžia sukurti išmanius, saugius ir modernius apšvietimo sprendimus, bet kartu kelia iššūkių priežiūrai – ypač mūsų klimato sąlygomis.

Ar jums teko keisti ar restauruoti žibintus? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!

Žymos: apšvietimasautomobilio žibintaišviesa
Dalintis7DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

0

Kraują stingdantis momentas sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė tiesiai į priešpriešą

Kraują stingdantis momentas: sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė į priešpriešą

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Sankryžos drama susidūrė Volkswagen ir Ford

Sankryžos drama – susidūrė „Volkswagen“ ir „Ford“

0

Taip pat skaitykite

Lenkimas iš dešinės – leidžiama ar ne? Štai ką sako KET

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

Bauda už telefoną ir teisės vairuoti atėmimas be įrodymų: ar verta skųsti?

Ar leidžiama važiuoti motociklu su ausinėmis? Štai ką sako įstatymas

Kinų „Aito M9“ nušluoja vokiečių milžinus: BMW ir „Mercedes“ pralaimi

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz