• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 19 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Kodėl NASCAR automobiliai neturi durelių – ir kodėl tai svarbu

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.28, 8:00
Apžvalgos
A A
0
„Wikipedia” Nuotrauka

„Wikipedia” Nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ar kada susimąstėte, kodėl NASCAR lenktyniniai automobiliai neturi durelių? Tai ne dizaino klaida – tai sąmoningas sprendimas, pagrįstas saugumu, tradicija ir našumu. Šiame straipsnyje paaiškiname, kodėl durelės pašalintos ir ką tai reiškia vairuotojams bei inžinieriams.

Durelės ir pavojus: saugumo priežastys

NASCAR lenktynėse vairuotojo saugumas yra svarbiausias prioritetas. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl atsisakyta durelių – noras sustiprinti automobilio struktūrą. Užvirinus šonus ir sustiprinus juos tvirtais plieno elementais, sukuriama tvirtesnė apsauginė kapsulė aplink vairuotoją.

„Durelės sudaro konstrukcinius silpnumus,“ aiškina NASCAR saugumo inžinieriai. „Pašalinus jas, šoninis atsparumas smūgiams tampa gerokai didesnis – o tai ypač svarbu avarijose važiuojant dideliu greičiu.“

NASCAR
NASCAR Lenktynės „Wikipedia“ nuotrauka

Kaip vairuotojai patenka į NASCAR automobilius

Be durelių, vairuotojai įlipa per langą. Nors tai gali atrodyti nepatogu, iš tiesų tai – standartizuotas ir greitas būdas.

  • Šoninis lango atidarymas specialiai suprojektuotas greitam patekimui ir evakuacijai.
  • Saugos tinkleliai ir paminkštinimai užtikrina, kad įlipimo anga atitiktų visus saugos reikalavimus.
  • Įvykus avarijai, gelbėtojai taip pat ištraukia vairuotoją pro langą.
NASCAR Automobilis
NASCAR Automobilis „Wikipedia“ nuotrauka

Kodėl durelės apskritai buvo pašalintos?

Skirtingai nei įprasti automobiliai, NASCAR bolidai gaminami specialiai lenktynėms. Todėl:

  1. Vairuotojai durelėmis nesinaudoja.
  2. Jos gali atsidaryti avarijos metu, didindamos sužeidimo riziką.
  3. Be jų automobilio rėmas tampa tvirtesnis ir paprastesnės konstrukcijos.

Ar tai tiktų Europai ar Lietuvai?

Ši taisyklė taikoma JAV. Lietuvos ir Europos Sąjungos lenktynių taisyklės gali skirtis. Pavyzdžiui, dauguma FIA raliui skirtų automobilių privalo turėti veikiančias dureles, kurios leidžia greitai evakuotis per avarijas bei atitinka techninius reikalavimus.

WRC ralis
WRC ralis „Wikipedia“ nuotrauka

Saugumas ar patogumas – kas svarbiau?

NASCAR pirmenybę teikia saugumui. Durelės – tai papildoma rizika. Jų pašalinimas leidžia bolidui veikti kaip vientisai apsauginei kapsulei, kuri sugeria smūgius ir padeda išvengti skaudžių pasekmių.

Paradoksalu, bet durelių nebuvimas padidina evakuacijos greitį – išlipti per langą avarijos metu dažnai yra greičiau nei varstyti duris.

Automobilio praeitis svarbi – CarVertical VIN ataskaita tai atskleis.

Išvada

Iš pirmo žvilgsnio keistas dizaino sprendimas yra iš tiesų gerai apgalvota saugos priemonė. NASCAR bolidai pritaikyti ekstremalioms lenktynių sąlygoms, ir kiekvienas elementas – įskaitant durelių nebuvimą – turi svarbų vaidmenį. Tai ne patogumas. Tai – išgyvenimas.

Skaitykite  Geriausi naudoti automobiliai iki 1000 eurų – ką rinktis 2025 m.?

O kaip jums atrodo? Ar važiuotumėte be durelių? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: javlenktynėsNASCAR
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Ar verta keisti variklio alyvą kas 10 000 km? Meistrų atsakymai

TOP 5 patikimiausi dyzeliniai visureigiai, kurie gali įveikti beveik 1 000 000 kilometrų

Geriausi Euro 6 dyzeliai iki 1,6 l – šie modeliai įvažiuos į visas švaraus transporto zonas

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz