• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 19 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Pirmieji pakeliamieji žibintai: Kaip klasikinių automobilių dizainas įėjo į istoriją

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.18, 12:00
Apžvalgos
A A
0
Mazda 323

Mazda 323 „Wikipedia” Nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Kadaise iškylantys priekiniai žibintai buvo futuristinio dizaino ir automobilių naujovių simbolis. Tačiau nuo ko viskas prasidėjo? Šiame straipsnyje gilinamasi į pirmųjų transporto priemonių su išskleidžiamais priekiniais žibintais ištakas, kaip jie formavo automobilių pramonę ir kodėl galiausiai išnyko iš šiuolaikinių kelių.

Turinys
Toggle
  • Iššokančių priekinių žibintų ištakos
  • Kodėl iššokantys priekiniai žibintai tapo tokie populiarūs
  • Ikoniški automobiliai, kuriuose buvo naudojami iššokantys priekiniai žibintai
  • Iššokančių priekinių žibintų nykimas
  • Ekspertų įžvalgos: Ką sako dizaineriai
  • Išvada

Iššokančių priekinių žibintų ištakos

Pirmasis žinomas automobilis su iškylančiais priekiniais žibintais buvo 1936 m. amerikietiškas prabangus automobilis „Cord 810”, kuris nustatė naujus dizaino standartus. Koncepcija buvo revoliucinė: priekiniai žibintai galėjo įlįsti į automobilio kėbulą, taip sumažinant pasipriešinimą ir pagerinant estetinį vaizdą.

CarVertical padeda išvengti sukčių – patikrink automobilio istoriją.

Iššokantys priekiniai žibintai buvo reti iki 1960-ųjų, kai tokią idėją ėmė naudoti tokie gamintojai kaip „Lotus”, „Porsche” ir „Chevrolet”. XX a. aštuntajame ir devintajame dešimtmetyje jie tapo kultiniais, ypač tokiuose sportiniuose automobiliuose kaip „Mazda MX-5 Miata”, „Toyota MR2” ir „Ferrari Testarossa”.

led zibintai led lemputes automobilio zibintai

Kodėl iššokantys priekiniai žibintai tapo tokie populiarūs

  • Dizaino laisvė: Jie leido sukurti aptakesnius automobilių priekinius stiklus, nesumažinant apšvietimo.
  • Aerodinamika: Uždaryti priekiniai žibintai pagerino oro srautą ir degalų naudojimo efektyvumą.
  • Stiliaus veiksnys: Judančios dalys suteikdavo automobiliui dramatiškumo ir unikalumo.

Automobilių dizaineriams iššokantys priekiniai žibintai buvo ir stiliaus triukas, ir techninis sprendimas, kad būtų laikomasi įvairiose šalyse galiojančių žibintų aukščio reikalavimų.

mirksejimas tolimosiomis sviesomis ispejimas apie policija greicio matuokli

Ikoniški automobiliai, kuriuose buvo naudojami iššokantys priekiniai žibintai

  1. 1936 Cord 810
  2. Chevrolet Corvette C3
  3. Ferrari 308 GTS
  4. Lamborghini Countach
  5. Mazda MX-5 Miata (NA)
  6. Toyota Supra (MK3)

Šios transporto priemonės dabar yra automobilių istorijos dalis ir dažnai eksponuojamos automobilių parodose visoje Europoje, taip pat ir Lietuvoje.

1936 Cord 810
Chevrolet Corvette C3
Chevrolet Corvette C3 „Wikipedia” Nuotrauka
Ferrari 308
Ferrari 308 „Wikipedia” Nuotrauka
Lamborghini Countach
Lamborghini Countach „Wikipedia” Nuotrauka
Toyota Supra (MK3)
Toyota Supra (MK3) „Wikipedia” Nuotrauka
Mazda MX-5 NA
Mazda MX-5 NA „Wikipedia” Nuotrauka

Iššokančių priekinių žibintų nykimas

2000-ųjų pradžioje dėl griežtesnių pėsčiųjų saugos taisyklių iškylančiosios priekinės šviesos tapo atsakomybe. Išsikišę mechanizmai kėlė didesnę riziką susižeisti eismo įvykio metu. Be to, didėjančios gamybos ir priežiūros sąnaudos privertė gamintojus pradėti naudoti stacionarius, aptakesnius LED žibintus.

Ši taisyklė taikoma Europos Sąjungoje. Lietuvos taisyklės gali skirtis, tačiau jos atitinka panašias ES nustatytas saugos tendencijas.

lexus nx450h+ priekiniai zibintai
Asociatyvi nuotr.

Ekspertų įžvalgos: Ką sako dizaineriai

„Iššokantys priekiniai žibintai įkūnijo XX a. automobilių dizaino optimizmą, – sako automobilių dizaino istorikas Markusas Halderis. „Tačiau saugumas ir efektyvumas sunaikino jų žavesį.”

Nors iššokantys priekiniai žibintai nebenaudojami naujuose automobiliuose, jie tebėra mėgstama klasikinių automobilių entuziastų keistenybė Lietuvoje ir už jos ribų.

Skaitykite  Stellantis ir Renault ragina išgelbėti mažus automobilius Europoje

Išvada

Iššokantys priekiniai žibintai tapo nepamirštamu automobilių dizaino etapu. Nors dėl saugos įstatymų jų nebeliko, jie tebėra nostalgiškas naujovių simbolis. Jei jums pasiseks, Lietuvos keliuose vis dar galite išvysti mirksintį žibintą.

Ar realiame gyvenime esate susidūrę su automobiliu su iššokančiais žibintais? Praneškite mums toliau!

Žymos: apšvietimasautomobilio žibintaišviesa
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

0

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

Taip pat skaitykite

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

Lenkimas iš dešinės – leidžiama ar ne? Štai ką sako KET

Ar profesionalus vairuotojas gali pūsti iki 0,4 promilės? Paaiškiname su teisės aktais

Ar leidžiama važiuoti motociklu su ausinėmis? Štai ką sako įstatymas

Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.