• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Sintetinis ar mineralinis tepalas: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.22, 9:00
Apžvalgos
A A
0
variklio alyvos keitimas variklio alyva variklis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Tinkamas variklio tepalas – vienas svarbiausių dalykų automobilio ilgaamžiškumui. Šiame straipsnyje aptarsime esminius skirtumus tarp sintetinio ir mineralinio tepalo, kad galėtumėte pasirinkti geriausią sprendimą savo automobiliui Lietuvoje.

Turinys
Toggle
  • Kas yra mineralinis tepalas?
  • Kas yra sintetinis tepalas?
  • Ką turėtų rinktis vairuotojai Lietuvoje?
  • Ekspertų nuomonės
  • Kaina ir vertė
  • Ką rinktis?

Kas yra mineralinis tepalas?

Mineralinis tepalas gaunamas iš natūralios naftos, kuri yra perdirbama ir išvaloma. Tai – tradicinis, pigesnis variklio alyvos tipas, dažnai naudojamas senesniuose automobiliuose.

Draudimas per kelias minutes – sužinokite, kiek kainuoja privalomasis draudimas.
  • Gaminamas iš natūralios naftos
  • Mažesnė kaina
  • Tinkamas paprastiems, senesniems varikliams

Tačiau jis prasčiau atlaiko aukštas temperatūras, oksidaciją ir greičiau praranda savo savybes, ypač ekstremaliomis oro sąlygomis.

10-w30 ir 10-w40 variklio alyva tepalai

Kas yra sintetinis tepalas?

Sintetinis tepalas yra sukurtas laboratorijose – jis turi mažiau priemaišų ir yra pritaikytas darbui sudėtingesnėmis sąlygomis. Toks tepalas idealiai tinka naujesniems automobiliams, važiuojantiems ilgus atstumus ar dažnai veikiamiems temperatūros svyravimų.

  • Stabilesnis prie aukštų ir žemų temperatūrų
  • Geresnė apsauga nuo variklio dėvėjimosi
  • Ilgesnis keitimo intervalas

Pasak SlashGear publikacijos, sintetinė alyva geriau atspari oksidacijai ir terminėms apkrovoms, todėl tinka šiuolaikiniams varikliams.

sintetine variklio alyva parduotuveje

Ką turėtų rinktis vairuotojai Lietuvoje?

Lietuvoje klimatas yra itin kontrastingas – žiemą temperatūra gali nukristi iki –25 °C, o vasarą pasiekti +30 °C. Todėl sintetinė alyva dažnai laikoma saugesniu ir efektyvesniu pasirinkimu, ypač važiuojant ilgus atstumus ar naudojant automobilį kasdien.

Tačiau senesniems automobiliams, kurie naudojami retai ar tik mieste , vis dar galima rinktis mineralinį tepalą – svarbiausia, kad jis atitiktų gamintojo rekomendacijas.

2013 skoda octavia combi universalas

Ekspertų nuomonės

„Sintetinis tepalas užtikrina geresnę variklio apsaugą, ypač žiemą ar intensyviai naudojant automobilį,“ – teigia automobilių serviso meistras Jonas Petraitis iš Vilniaus.

Technikė Rasa Grigaitė papildo: „Jei automobilis senas ir eksploatuojamas nedaug, mineralinis tepalas vis dar yra tinkamas, jei keičiamas laiku.“

vairavimo mechanizmo remontas

Kaina ir vertė

Nors sintetinis tepalas kainuoja brangiau, jis tarnauja ilgiau, todėl jo keitimo intervalai retesni – tai gali padėti sutaupyti per ilgesnį laiką. Be to, jis sumažina riziką dėl brangių variklio gedimų.

  1. Mineralinio tepalo keitimas: kas ~5 000 km
  2. Sintetinio tepalo keitimas: kas ~10 000–15 000 km
Skaitykite  Dyzeliniai varikliai: kuo skiriasi vilkikų ir lengvųjų automobilių sprendimai?

Ilgalaikėje perspektyvoje sintetinė alyva gali būti ekonomiškesnė, nors pradinė investicija didesnė.

vyras rankose laiko popierines pinigu kupiuras pinigai eurai euru banknotai

Ką rinktis?

Jei jūsų automobilis naujesnis, važinėjate ilgesnius atstumus arba norite apsaugoti variklį žiemą – rinkitės sintetinę alyvą. Jei turite senesnį automobilį ir važiuojate tik retkarčiais, galima rinktis ir mineralinį tepalą, tačiau jį būtina dažnai keisti.

O kaip jūs? Kokį tepalą naudojate savo automobiliui? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: alyvaalyvos keitimasmineralinė variklio alyvasintetinė variklio alyva
Dalintis48DalintisSiųstiDalintis8
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Taip pat skaitykite

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

5 dyzeliniai automobiliai, kurie gali tapti finansine katastrofa

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz