Norvegijos vyriausybė siekia uždrausti eismo kontrolės perspėjimus ir siūlo įstatymą, kuris gali būti priimtas iki vasaros.
Draudimo tikslas
Transporto ministras Jon-Ivar Nygård (Ap) pabrėžė, kad reikia griežtesnių taisyklių, ir teigė:
„Pagrindinis šių kontrolės priemonių tikslas – panaikinti rizikingą elgesį, pavyzdžiui, greičio viršijimą, vairavimą apsvaigus ir neatidumą. Jei vairuotojai įspėjami iš anksto, šių priemonių veiksmingumas sumažėja, todėl keliai tampa mažiau saugūs.“
Šiuo metu vairuotojai įspėjimus gali gauti naudodamiesi programėlėmis ir eismo įspėjimo įrenginiais. Kai kurios sistemos netgi leidžia naudotojams pranešti kitiems apie policijos kontrolės postus, pavojus kelyje ir kelyje esančius gyvūnus.
Išsami informacija apie siūlomą teisės aktą
- Pasiūlymo viešas svarstymas prasideda penktadienį ir truks keturias savaites.
- Už draudimo pažeidimą būtų skiriama 10 200 Norvegijos kronų (872 eurų) bauda.
- Vyriausybė siekia, kad parlamentas sprendimą priimtų iki vasaros.
Opozicijos ir pramonės reakcija
Pagrindinė eismo įspėjimo sistemų teikėja „Safedrive“ gina savo paslaugą, teigdama, kad:
- Perspėjimai didina eismo saugumą, nes praneša vairuotojams apie kliūtis, gyvūnus ir kitus pavojus.
- Bendrovės politika draudžia įspėjimus apie vairavimo apsvaigus nuo alkoholio kontrolės punktus, o visi tokie įspėjimai iš sistemos pašalinami.
Pažangos partijos (PP) atstovas Frankas Sve prieštarauja draudimui, teigdamas, kad:
- Įspėjimai apie eismo įvykius užkerta kelią nelaimingiems atsitikimams ir didina saugumą keliuose.
- Vyriausybė turėtų teikti pirmenybę kelių priežiūrai, o ne šių sistemų draudimui.
- Teisėsaugos ištekliai neturėtų būti švaistomi baudžiant vairuotojus už eismo perspėjimų naudojimą.
Diskusijos tęsiasi, nes suinteresuotosios šalys svarsto galimą naudą saugumui ir nuogąstauja dėl pernelyg didelio valdžios masto ir kelių policijos prioritetų.