Hibridiniai automobiliai tampa vis populiaresni, todėl vis daugiau žmonių ieško informacija, ar galima vilkti hibridinį automobilį?
Hibridiniai automobiliai garsėja ilgaamžiškumu, tačiau net ir jie gali sugesti. Užtenka, kad sugestų elektronika arba kiltų problemų su 12 V akumuliatoriumi, ir važiuoti hibridiniu automobiliu gali tapti neįmanoma.
Tačiau tai ne visada reiškia, kad dėl sugadinto hibrido reikia kviesti vilkiką, o tai gali reikšti ir išlaidas, ir sugaištą laiką, ypač jei turite galimybę paprašyti, kad kas nors jį nuvilktų.
Ar hibridinį automobilį galima vilkti?
Čia, žinoma, gali kilti abejonių, kaip ir ar apskritai galima vilkti hibridinį – klasikinį ar įprastą – automobilį. Ir kaip visada tokiais atvejais – svarbiausia yra rekomendacijos, pateiktos savininko vadove. Jei tam tikros markės automobilyje nenumatyta galimybė vilkti hibridinį automobilį – apsieikime be jo.
Tačiau paprastai rekomenduojama pagalba ir vilkikas, tačiau klasikinis vilkimas priimtinas su tam tikromis sąlygomis. Pavyzdžiui, „Toyota“ numato, kad „Prius“ turi būti nuvažiuotas nedidelis atstumas, važiuoti ne didesniu kaip 30 km/h greičiu ir važiuoti asfaltuota kelio danga. Prieš pradedant važiuoti, reikia įjungti uždegimą arba bandyti įjungti hibridinę pavarą ir perjungti krypties valdiklį į N padėtį.
Hibridiniam „Superb iV“ (t. y. su iš tinklo įkraunama pavara) „Škoda“ leidžia važiuoti 50 km/val. greičiu ir nuvažiuoti 50 km atstumą, kartu pabrėždama, kad reikėtų naudoti pintą sintetinio pluošto virvę, o ne susuktą vilkimo virvę, kuri daug prasčiau sugeria su vilkimu susijusias jėgas. Prieš pradėdami važiuoti, įjunkite uždegimą ir perjunkite krypties valdiklį į N padėtį.
Kada vilkti hibridinį automobilį draudžiama?
Jei hibridinis automobilis pradeda skleisti keistus garsus, problemos kyla dėl elektroninio uždegimo, krypties parinkiklio arba imobilizatoriaus. Tokiais atvejais rizikuojate sugadinti transmisiją, taip pat rizikuojate savo saugumu – neplanuoto vairo blokavimo atveju. Alyvos nuotėkis iš pavarų dėžės ir transmisijos bei kitų komponentų (pvz., stabdžių) taip pat yra diskvalifikuojantis – kaip ir grynai vidaus degimo varikliu varomų automobilių atveju. Pabrėžkime, kad pačiam vilkimui lemiamą reikšmę turi atitinkamos transporto priemonės savininko vadove pateiktos rekomendacijos.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.