Ne visi naudoti automobiliai yra vienodi. Kai kurie modeliai, nors ir patrauklūs dėl kainos ir komforto, yra žinomi dėl dažnų gedimų, brangaus remonto ir varginančios eksploatavimo patirties. Remiantis TÜV ir ADAC ataskaitomis, dirbtuvių duomenimis ir naudotojų atsiliepimais, pateikiame penkis naudotus automobilius, kurie dažnai sukelia problemų, ir ką reikia žinoti prieš perkant tokį.
1. BMW 5 serija (F10, 2010–2017)

Nors prabangus ir patogus, F10 kartos 5 serija slepia daugybę problemų:
- Dažni gedimai: elektronika („iDrive“, jutikliai), pneumatinės pakabos problemos
- Variklio įspėjimas: 3,0 l dyzelinis variklis (530d su M47 varikliu) turi problemų su indėklais
- Remonto išlaidos: didelės dėl sudėtingų dalių ir brangaus darbo
Išvada: Aukščiausios klasės automobilis, kurį brangu prižiūrėti senstant.
2. „Opel Zafira B“ (2005–2014 m.)
Šis šeimyninis vienatūris yra praktiškas, tačiau jį kamuoja pasikartojančios problemos:
- EGR vožtuvo gedimai, purkštukų gedimai, vairo kolonėlės problemos
- 1.9 CDTi varikliai, linkę dilti turbokompresoriui ir grandinei
- Elektros sutrikimai: dažnai sugenda langai, centrinis užraktas
Išvada: Naudinga erdvės požiūriu, tačiau tikėtini dažni apsilankymai garaže.
3. „Peugeot 308 I“ (2007–2013 m.)
Pirmosios kartos 308 modelis garsėja dėl elektros sistemos problemų:
- Oro pagalvių, ABS ir variklio valdymo bloko gedimai
- 1,6 THP benzininiams varikliams būdinga grandinės pailgėjimas ir alyvos sąnaudos
- Remontas gali kainuoti daugiau nei automobilio rinkos vertė
Išvada: Pigu įsigyti, brangu išlaikyti – ypač su THP varikliais.
4. „Volkswagen Passat B6“ (2005–2010 m.)
Šis populiarus vidutinio dydžio sedanas turi paslėptų trūkumų:
- DSG pavarų dėžės gedimai ir elektroninio vairavimo klaidos
- 2.0 TDI varikliams (ypač su siurblio-purkštuko sistemomis) būdingos įtrūkusios galvutės ir siurblių gedimai
- Korozija po durelių sandarikliais ir vandens nuotėkis salone
Išvada: Atrodo tvirtai, bet būkite atsargūs neturint pilnos techninės priežiūros istorijos.
5. „Renault Laguna III“ (2007–2015 m.)
Patogus ir gerai įrengtas, tačiau elektronika dažnai genda:
- Dažnos problemos su spynomis, lietaus jutikliais ir raktų kortelių sistemomis
- 1,5 dCi varikliai linkę į turbokompresoriaus, grandinės ir EGR gedimus
- Elektronika gali pakenkti patikimumui, nepaisant šiuolaikinių funkcijų
Išvada: Įperkamas komforto pasirinkimas, tačiau rizikingas be kruopštaus patikrinimo.
Kodėl šie automobiliai genda dažniau?
- Konstrukcijos trūkumai: Kai kurie varikliai ir transmisijos turi įgimtų trūkumų (pvz., BMW N47 grandinė yra variklio gale).
- Prasta priežiūra: Daugelis naudotų automobilių buvo prastai prižiūrimi – alyva keičiama kas 30 000 km, o ne kas 15 000 km. dažnas.
- Pernelyg sudėtinga elektronika: Tokios funkcijos kaip lietaus jutikliai ir beraktė atrakinimo sistema yra dažni gedimų šaltiniai.
Įspėjamieji ženklai prieš perkant
- Netolygus variklio garsas, kai variklis šaltas
- Ilgas užvedimo laikas prieš užvedant
- Variklio patikros lemputė – nepasitikėkite pasiteisinimu „tai tik jutiklis“
- Alyvos dėmės arba aušinimo skysčio kvapas po važiavimo
- Staigus pavarų perjungimas arba uždelstas automatinis atsakas
Kaip sumažinti riziką?
- Atlikite VIN patikrinimą (pvz., „carVertical“, „Regitra“, „AutoDNA“)
- Prieš pirkdami užsisakykite OBD2 diagnostiką
- Peržiūrėkite naujausias techninės apžiūros ataskaitas
- Investuokite 50–80 eurų į pilną prieš pirkimą Apžiūra
Remonto išlaidos: skaudi tiesa
- Turbokompresoriaus keitimas: 800–1 500 €
- Paskirstymo grandinė: 900–2 000 € (priklausomai nuo variklio tipo)
- Automatinės pavarų dėžės remontas: 1 500–2 500 €
Dėl šių išlaidų savininkai dažnai parduoda problemines transporto priemones, o ne jas tinkamai suremontuoja.
Geresnės naudotų automobilių alternatyvos
- „Toyota Corolla“ arba „Avensis“ (benzininiai varikliai)
- „Honda Civic“ arba „Accord“
- „Mazda 3“ arba „6“ (venkite dyzelinių variantų)
- „Lexus IS“ arba „RX“
- „Škoda Octavia“ su 1,6 MPI benzininis variklis
Būkite išrankūs, ne tik orientuoti į kainą
Pigus naudotas automobilis gali virsti brangiu košmaru, jei pasirinksite netinkamą modelį. Visada išsiaiškinkite gedimų rodiklius, patikrinkite diagnostiką ir nepraleiskite patikrinimų prieš pirkimą. Kai kurie modeliai atrodo patraukliai, tačiau jų reputacija turėtų priversti jus pagalvoti du kartus.
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote vieną iš šių modelių? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.