„Volkswagen“ ketina padaryti perversmą kompaktiškų elektromobilių segmente, pristatydama ‚VW ID.1‘ – nebrangų elektromobilį, kuris pakeis ‚VW Up‘. Vokietijos automobilių gamintojas pristatė ID. Every1 koncepciją, leisdamas mums pirmą kartą pažvelgti, ko galima tikėtis iš šio biudžetinio elektromobilio. Planuojama ID.1 kaina – 20 000 eurų, todėl ID.1 siekia tapti vienu prieinamiausių elektromobilių rinkoje. Tačiau pirkėjams teks palaukti, nes serijinė versija turėtų pasirodyti tik 2027 m.
Mažesnis, bet išmanesnis elektrinis automobilis
ID.1 bus pozicionuojamas žemiau būsimojo ID.2, todėl tai bus „Volkswagen“ pradinio lygio elektrinis modelis. 3,88 m ilgio ID.1 yra šiek tiek didesnis už savo pirmtaką „VW Up“ ir platesnis – 1,82 m, todėl suteikia daugiau erdvės salone, tačiau išlieka kompaktiškas. Automobilis, sukurtas ant „Volkswagen“ MEB (Modular Electrification Toolkit) platformos, turės priekinių varančiųjų ratų pavarą ir optimizuotą interjero išdėstymą, kad būtų užtikrintas maksimalus komfortas.
Elegantiškas ir minimalistinis dizainas
Įvaizdžio ID. Every1 koncepcija demonstruoja kampuotą, tačiau modernų dizainą. Priekinėje dalyje – smarkiai nuožulnus variklio dangtis, stilingi LED priekiniai žibintai ir dienos žibintai, suteikiantys automobiliui futuristinę išvaizdą. Platūs sparnai sukuria tvirtą laikyseną, o šoninis profilis yra lygus, be nereikalingų kėbulo linijų. Galinės dalies dizainas atspindi priekį, naudojant tą pačią apšvietimo kalbą, kad būtų sukurta vientisa estetika.
Erdvus ir funkcionalus interjeras
ID.1 interjeras sukurtas erdvus ir minimalistinis. Skirtingai nei tradiciniuose automobiliuose, jame nėra centrinės konsolės, todėl salonas atrodo erdvesnis. Prietaisų skydelyje yra plokščias viršutinis ir apatinis vairas su fiziniais mygtukais – tai malonus pokytis, palyginti su jutikliniais valdikliais, esančiais daugelyje šiuolaikinių VW automobilių. Už vairo yra kompaktiškas skaitmeninis prietaisų skydelis, panašus į tą, kuris matomas ID.7.
Centre dominuoja didelis horizontaliai orientuotas informacinių ir pramoginių technologijų ekranas, siūlantis pažįstamą VW sąsają. Tačiau „Volkswagen“ žada, kad ID.1 debiutuos su visiškai nauja programinės įrangos architektūra, kuri pagerins naudojimo patogumą. Po ekranu esantys fiziniai sėdynių šildymo ir klimato kontrolės mygtukai užtikrina patogesnį naudojimą, palyginti su ankstesniuose VW modeliuose dažnai kritikuotais jutikliniais slankikliais.
Veikimas, akumuliatorius ir nuotolis
Volkswagen atskleidė, kad ID. Every1 koncepcija bus varoma naujai sukurtu 70 kW (95 AG) galios elektros varikliu. Numatomas maksimalus greitis – 130 km/val. ir dėl to šis automobilis tinka tiek važiavimui mieste, tiek retkarčiais kelionei greitkeliu. Numatomas nuvažiuojamas atstumas – bent 250 km, kurio turėtų pakakti kasdienėms kelionėms į darbą ir atgal. Tačiau VW kol kas neatskleidė išsamios informacijos apie akumuliatoriaus dydį ar įkrovimo galimybes.
Techninės specifikacijos
Funkcija | Specifikacija |
---|---|
Jėgos agregatas | Priekiniais ratais varomas elektrinis variklis |
Galios išvestis | 70 kW (95 ag) |
Didžiausias greitis | 130 km/h |
Diapazonas | Ne mažiau kaip 250 km |
Ilgis | 3,88 metro |
Plotis | 1,82 metro |
Aukštis | 1.49 metro |
Bagažinės talpa | 305 litrų |
Preliminari kaina | Nuo 20 000 € |
Ar ID.1 pakeis žaidimą?
„Volkswagen“ ID.1 gali sužlugdyti įperkamų elektromobilių rinką, nes siūlo patrauklų mažos kainos, kompaktiško dydžio ir praktiško nuotolio derinį. Juo siekiama konkuruoti su tokiais biudžetiniais elektriniais modeliais kaip „Dacia Spring“, „Fiat 500e“ ir būsimuoju „Renault 5 EV“.
Kadangi Europos miestai ir toliau siekia kurti nulinės taršos zonas, tokie maži ir efektyvūs elektromobiliai, kaip ID.1, gali tapti svarbiu judumo mieste sprendimu. Tačiau dėl ilgo laukimo iki 2027 m. konkurentai gali įgyti pranašumą anksčiau, nei VW naujasis elektrinis miesto automobilis pasirodys keliuose.
Ar svarstytumėte, ar VW ID.1 būtų jūsų kitas elektromobilis? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!