• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 22 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Eksploatacija

4 atvejai, kai automatinę pavarų dėžę reikėtų perjungti į rankinį režimą

pagal Andžej Biaigo
2025.03.31, 16:30
Eksploatacija
A A
0
automatine greiciu deze rankinis rezimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automatinės pavarų dėžės palengvino vairavimą ir padarė jį prieinamesnį, ypač miesto eisme. Tačiau tam tikrose situacijose pasikliaujant vien tik „D“ režimu, gali anksčiau laiko susidėvėti, sumažėti našumas ar net pavojingai elgtis vairuojant. Pateikiame keturis scenarijus, kai perjungus rankinį režimą galima apsaugoti transmisiją ir pagerinti valdymą – ypač Lietuvos keliuose.

Turinys
Toggle
  • 1. Važiavimas slidžia arba nestabilia danga
  • 2. Kai reikia staigaus pagreičio arba aplenkti
  • 3. Kopimas į ilgas kalvas arba važiavimas kalnuose
  • 4. Stovinčiame eisme ir miesto spūstyse
  • Atsargumas

1. Važiavimas slidžia arba nestabilia danga

Lietuviškos žiemos pasižymi ledu, sniegu ir purvu – sąlygomis, kai sukibimas su kelio danga yra ribotas. Tokiais atvejais automatinės pavarų dėžės dažnai persijungia nenuspėjamai, perduodamos galią netinkamu momentu.

ziema automobilis vaziuoja snieguotu misko keliu
Važiavimas slidžiu keliu: tokiomis sąlygomis, kai pavyksta pajudėti, ESP paprastai padeda.

    Rankinis režimas leidžia:

    • Pradėti važiuoti antra pavara, kad sumažėtų ratų sukiojimasis
    • Išlaikyti pastovią pavarą kylant į slidžias įkalnes ar leidžiantis nuo jų
    • Neleisti transmisijai persijungti tarp pavarų nelygioje vietovėje

    Tai ypač naudinga važiuojant žvyrkeliais, apledėjusiais įkalnėmis ar šlapiais miško keliukais, kurie būdingi kaimo regionams.

    2. Kai reikia staigaus pagreičio arba aplenkti

    Kartais reikia staigios galios – norint įsilieti į greitkelį, aplenkti lėtą transporto priemonę arba greitai reaguoti pavojingoje situacijoje. „D“ režime pavarų dėžė gali dvejoti arba pasirinkti netinkamą pavarą.

    vokietijos greitkelis kelio zenklas neribojamas greitis

    Perjungę rankinį režimą:

    • Galite anksti sumažinti pavarą ir padidinti sūkių dažnį
    • Išvengti galios perdavimo vėlavimo
    • Įjungti didžiausią sukimo momentą suteikiančią pavarą

    Ši taktika labai svarbi Lietuvos keliuose, pavyzdžiui, A1 ar A5, kur dažnai pasitaiko greitų eismo juostų keitimų.

    3. Kopimas į ilgas kalvas arba važiavimas kalnuose

    Ilgai važiuojant į kalną automatinės pavarų dėžės linkusios per anksti perjungti pavarą aukštyn, kad sutaupytų degalų, todėl prarandamas pagreitis, o variklis ir pavarų dėžė patiria papildomą apkrovą.

    Kasko draudimas internetu – patikrinkite, kiek galite sutaupyti.

    Naudojant rankinį režimą:

    • Laikykite variklį optimaliame galios diapazone.
    • Venkite dažno ir nereikalingo pavarų perjungimo
    • Pagerinsite variklio stabdymą leidžiantis stačiais šlaitais

    Tai ypač naudinga tokiose vietovėse kaip Dzūkijos kalnai arba keliaujant užsienyje, kalnuotuose regionuose.

    4. Stovinčiame eisme ir miesto spūstyse

    Esant miesto eismui ar spūstims, automatinė pavarų dėžė nuolat perjunginėja 1-ąją ir 2-ąją pavaras. Toks dažnas perjungimas sukelia papildomą karštį ir greitesnį susidėvėjimą – ypač jei automobilis juda vos kelis metrus.

    Skaitykite  Ši dažna klaida pavarų dėžėje gali kainuoti šimtus eurų
    transporto priemoniu spustis kamstis kelias ozo gatve

    Rankinis režimas padeda:

    • Automobilis važiuoja tik 1-ąja pavara
    • Išvengiama nuolatinio pavarų perjungimo
    • Sumažina sankabos agregato apkrovą dviejų sankabų transmisijose (DCT)

    Šis nedidelis pokytis gali pailginti transmisijos tarnavimo laiką – tai ypač aktualu Vilniaus ar Kauno piko valandomis.

    Atsargumas

    Norint naudotis rankiniu režimu, reikia turėti pagrindinių žinių apie transmisijos veikimą. Per didelis sūkių skaičius, pavarų perjungimas važiuojant dideliu greičiu arba be reikalo laikant žemas pavaras gali sugadinti sistemą.

    Jei jūsų automobilyje yra pavarų perjungimo mentelės arba rankiniai varteliai, naudokite juos protingai – o pavarų perjungimo ribas ir rekomendacijas rasite savininko vadove.

    Automatinių pavarų dėžių rankinis režimas skirtas ne tik lenktynėms – tai naudinga priemonė vairuojant realiomis sąlygomis. Nesvarbu, ar važiuojate apledėjusiais keliais, ar saugiai lenkiate, ar kopiate į įkalnes, ar sėdite spūstyje, žinodami, kada perimti valdymą į savo rankas, galite prailginti pavarų dėžės tarnavimo laiką ir labiau pasitikėti savimi prie vairo.

    Ar kada nors naudojate rankinį automatinio automobilio režimą? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose – ir praneškite kitiems, kada tai išgelbėjo jūsų vairavimą!

    Žymos: automatinė pavarų dėžėrankinis režimasrankinis režimas automatinėje pavarų dėžėje
    Dalintis6DalintisSiųstiDalintis1
    Prenumeruoti
    Prisijungti su
    Prisijungti
    Leidžiu sukurti paskyrą
    Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
    NesutinkuSutinku
    Pranešti apie
    guest
    Prisijungti su
    Leidžiu sukurti paskyrą
    Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
    NesutinkuSutinku
    guest
    0 Komentarai
    Seniausi
    Naujausi Daugiausiai balsavo
    Įterpti atsiliepimai
    Žiūrėti visus komentarus

    Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

    Sekite mus Google News platformoje

    Rekomenduojami vaizdo įrašai

    Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją

    Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

    0

    Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

    „Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

    0

    Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

    Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

    0

    Kraują stingdantis momentas sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė tiesiai į priešpriešą

    Kraują stingdantis momentas: sunkvežimis laukė posūkio, o lengvosios vairuotojas išlėkė į priešpriešą

    0

    Taip pat skaitykite

    Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

    Lenkimas iš dešinės – leidžiama ar ne? Štai ką sako KET

    Keistas policininkų manevras šokiravo vairuotoją: „Ką tu čia b**t?!“

    Ar leidžiama važiuoti motociklu su ausinėmis? Štai ką sako įstatymas

    Bauda už telefoną ir teisės vairuoti atėmimas be įrodymų: ar verta skųsti?

    42 eurų bauda už 10 cm pravertą langą. Italijos policija nejuokauja

    Naujienos

    • Naujausios
    • Eismas
    • Baudos kvitas
    • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
    • Kriminalai
    • Elektromobiliai
    • Technologijos
    • Degalų kainos ir tendencijos
    • Premjeros

    Straipsniai

    • Apžvalgos
    • Kelių eismo taisyklės
    • Naudoti automobiliai
    • Patarimai
    • Testai
    • Vaizdo įrašai

    Naudinga

    • Privalomasis automobilio draudimas
    • KASKO draudimas
    • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
    • KET baudos
    • Greičio matuokliai
    • Kuro skaičiuoklė
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Vairavimo kategorijos
    • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

    Draugai

    Tlgrm.lt
    Rentis.lt
    Automobilio vaistinėlės
    Tiksaviems.lt
    Sharklinker.lt
    automobilių supirkimas
    Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
    KepamVerdam.lt - Receptai
    • Privatumo politika
    • Slapukų naudojimo informacija
    • Partneriai
    • Apie mus
    • Kontaktai

    © 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

    Sveiki sugrįžę!

    Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

    Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

    Sukurti naują paskyrą!

    Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

    Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

    Atgauti slaptažodį

    Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

    Prisijungti

    Add New Playlist

    Rezultatų nėra
    Peržiūrėti visus rezultatus
    • Naujienos
      • Premjeros
    • Eismas
      • Baudos kvitas
    • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
    • Kriminalai
    • Naudoti automobiliai
    • Elektromobiliai
    • Technologijos
    • Patarimai
      • Eksploatacija
      • Kelio ženklai
      • Kelių eismo taisyklės
      • Vairuotojo pažymėjimas
    • Degalų kainos
    • Testai
      • Ilgalaikiai testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Pranešti naujieną
    • Įkelti vaizdo įrašą
    • Informacijos kanalai
    • Prisijungti
    • Užsiregistruoti

    © 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

    wpDiscuz