Transmisinis skystis yra būtinas tinkamam pavarų dėžės darbui, tačiau jo spalva gali išduoti paslėptas problemas. Jei skystis tampa juodas, tai gali reikšti rimtą vidinį gedimą. Štai ką turėtų žinoti Lietuvos vairuotojai.
Kokia transmisinio skysčio paskirtis?
Transmisinis skystis tepa, aušina ir sukuria hidraulinį slėgį pavarų dėžėje. Be jo, transmisija perkaistų, trintųsi ir galiausiai sugestų. Įprastai skystis būna ryškiai raudonas – tai reiškia, kad jis švarus ir tinkamos cheminės sudėties.

Kodėl transmisinis skystis patamsėja?
Juoda transmisinio skysčio spalva dažnai rodo vieną ar kelias šias problemas:
- Perkaitimą ir degimą
- Per didelę vidinių komponentų trintį
- Užterštumą metalo drožlėmis ar sankabos dulkėmis
- Pamirštą priežiūrą ar praleistus skysčio keitimus
Spalvos pasikeitimas nėra tik estetinė detalė – tai dažnai pirmasis rimto gedimo ženklas.

Kaip dažnai reikėtų tikrinti skystį?
Daugelio automobilių gamintojai rekomenduoja tikrinti transmisinį skystį kas 15 000–30 000 km. Lietuvoje, kur keliai ir klimato sąlygos kelia papildomą apkrovą, rekomenduojama tai daryti dar dažniau.

Kaip patikrinti transmisinio skysčio spalvą?
Daugelyje automobilių yra matuoklis po variklio dangčiu. Įkaitinus variklį ir pastatytus automobilį ant lygios dangos, ištraukite matuoklį, nuvalykite, vėl įkiškite ir ištraukite dar kartą – taip matysite skysčio lygį ir spalvą.

Kada juodas skystis – rimtas signalas?
Pasak SlashGear, jei skystis ne tik juodas, bet ir skleidžia degėsių kvapą, paprasto keitimo nebeužteks. Tokiu atveju pavarų dėžėje jau gali būti pažeistų komponentų. Skysčio keitimas neišspręs nudėvėtų sankabų ar perdegusių tarpinių problemų.

Ką sako Lietuvos specialistai?
„Dauguma vairuotojų pamiršta, kad transmisinis skystis – tai eksploatacinė medžiaga“, – sako Jonas Petrauskas, sertifikuotas automobilių meistras iš Kauno. „Jei jis jau juodas, galite ruoštis kapitaliniam remontui.“

Ką daryti, jei pastebite juodą skystį?
Jeigu pastebite patamsėjusį ar degėsių kvapo turintį skystį – nedelskite. Kreipkitės į patikimą servisą. Kai kurie autorizuoti centrai Lietuvoje siūlo nemokamą transmisijos diagnostiką.

Ar galima to išvengti?
Taip. Prevencija – reguliarūs patikrinimai. Bent kartą per metus tikrinkite skystį, ypač jei važinėjate mieste, tempiate priekabas ar vykstate ilgais atstumais. Visada naudokite gamintojo rekomenduojamą skystį.
Nesulaukite gedimo
Ignoruodami šiuos požymius rizikuojate remontu, kainuojančiu tūkstančius eurų. Kartais vairuotojai problemą pastebi tik tada, kai automobilis nebeperjungia pavarų arba visai nebevažiuoja. Tuomet juodas skystis tampa nebe ženklu, o rimta bėda.
Ar jums teko susidurti su juodu transmisiniu skysčiu? Pasidalinkite patirtimi komentaruose!