• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Kaip Kinijos biurokratija perėmė pasaulio automobilių tiekimo grandinę

pagal Michal Kovalčiuk
2025.06.06, 10:00
Apžvalgos
A A
0
kinijos veliava
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pasaulinė automobilių pramonė šiandien susiduria su netikėtu iššūkiu – Kinijos valdžios institucijų leidimais. Kol gamintojai skuba užsitikrinti baterijų žaliavas, viską lemia keli Pekine dirbantys biurokratai. Štai kodėl tai turėtų rūpėti ir Lietuvai.

Vienas leidimas gali sustabdyti visą gamybą

Automobilių gamyba gali sustoti ne dėl pandemijos ar karo, o dėl administracinio delsimo Pekine. Įmonės kaip BMW, „Volkswagen“ ar „General Motors“ priklauso nuo ličio, kobalto ir kitų žaliavų, kurias tiekia Kinijos valdomos įmonės. Tačiau Kinija įvedė privalomą leidimų sistemą – be jos neįmanoma tęsti tiekimo.

catl fujian bateriju gamykla

Pekino biurokratai – naujieji tiekimo grandinės sargai

Kinijos komercijos ministerija ir kitos agentūros dabar privalo patvirtinti visas strategines investicijas ar tiekimo sutartis užsienyje. Ši biurokratinė galia atsirado po to, kai Kinija nusprendė sustiprinti kontrolę svarbiausių žaliavų atžvilgiu. Vienas Europos tiekimo vadovas „Reuters“ teigė: „Jeigu leidimas negaunamas laiku, mūsų sutartys žlunga.“

Ką tai reiškia Lietuvai?

Lietuva, kaip ir visa ES, siekia skatinti elektromobilių plėtrą ir baterijų gamybą. Tačiau 90 % pasaulio svarbiausių žaliavų perdirbimo vyksta Kinijoje arba Kinijos valdomose įmonėse. Tai reiškia, kad net Lietuvos investicijos į baterijų pramonę gali priklausyti nuo biurokratinio sprendimo Pekine.

catl elektromobilio akumuliatorius baterija
CATL baterijos elektromobiliams. Asociatyvi nuotrauka

Ekspertai įspėja apie priklausomybę

„Tai ne tik rinkos klausimas – tai strateginė rizika“, – sako dr. Larsas Mölleris, tiekimo grandinių analitikas iš Berlyno. Jis pabrėžia, kad gamintojai ilgą laiką neįvertino, kiek Kinija gali centralizuoti tiekimo kontrolę. „Dabar bendrovės supranta, kad žaidimo taisyklės nebėra rinkos dėsniai – tai valstybinė politika.“

Taisyklės galioja Kinijoje

Ši taisyklė galioja Kinijoje. Lietuvos reguliavimas gali skirtis.

Nors Kinija sako, kad leidimų sistema reikalinga pačiai apsirūpinti žaliavomis, pasekmės juntamos visame pasaulyje. Afrikos kasyklos, Pietų Amerikos ličio laukai ar Indonezijos nikelio apdirbėjai dažnai veikia su Kinijos investicijomis. Jei Kinija neleidžia – tiekimas neįvyksta, net jei žaliava išgaunama ne Kinijoje.

Ką gali daryti automobilių gamintojai?

  • Ieškoti tiekėjų už Kinijos įtakos ribų
  • Investuoti į perdirbimą ES ar vietinėje rinkoje
  • Bendradarbiauti su valstybėmis dėl dvišalių susitarimų
Skaitykite  Degalų kainos krenta: benzinas Lietuvoje ir Lenkijoje kainuoja vienodai

Tačiau šie sprendimai reikalauja metų. Kol kas – Kinijos leidimai išlieka pagrindinis „kamštis“ tiekimo grandinėje.

Lietuvos kontekstas

Lietuvoje augant elektromobilumo ir logistikos sektoriams, šie trikdžiai gali reikšti ilgesnius pristatymo terminus, augančias kainas ar sustabdytas investicijas. Valdžios institucijos turėtų svarstyti žaliavų rezervus arba ES lygio derybas dėl patikimų tiekimo kanalų.

Žvilgsnis į ateitį

Kol pasaulis pereina prie elektromobilių, keli biurokratiniai sprendimai Pekine gali lemti visos industrijos sėkmę ar nesėkmę. Valstybės ir įmonės turi ieškoti būdų atkurti kontrolę – nes šiuo metu ji yra ne jų rankose.

O ką manote jūs? Ar tai pavojus ir Lietuvai? Pasidalykite nuomone komentaruose!

Žymos: baterijų gamyklaelektormobiliaiKinija
Dalintis78DalintisSiųstiDalintis14
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz