Rūdys gali būti tylusis transporto priemonės žudikas. Nors šiuolaikiniai automobiliai turi geresnę apsaugą nuo rūdžių, korozija vis dar išlieka viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių automobiliai atiduodami į metalo laužą. Naujame tyrime, kurį atliko autoritetingas Švedijos automobilių žurnalas „Vi Bilägar“, atskleidžiama, kurių markių automobiliai geriausiai ir blogiausiai apsaugoti nuo rūdžių. Jei ketinate pirkti naują ar naudotą automobilį, pirmiausia norėtumėte perskaityti šį straipsnį.
Kas sukelia rūdis ir kodėl jos pavojingos
Rūdys susidaro metalui reaguojant su deguonimi ir drėgme, susidarant geležies oksidui – raudonai rudai medžiagai, kurios visi bijome. Nors pradžioje tai gali būti kosmetinė problema, korozija gali greitai išplisti į svarbiausius konstrukcinius komponentus, pavyzdžiui, važiuoklės sijas ir suvirinimo siūles, ir kelti pavojų automobilio saugumui avarijų metu.
Dar blogiau, kai rūdys įsitvirtina, remontas gali tapti nepraktiškas arba labai brangus. Skirtingai nuo susidėvėjusios detalės, surūdijusio rėmo tiesiog „nepakeisite“, todėl rūdžių prevencija yra labai svarbi, ypač senesnėse ar biudžetinėse transporto priemonėse.
Švedijos ekspertai vertina automobilius pagal apsaugą nuo rūdžių
Bendrovės „Vi Bilägar“ komanda, bendradarbiaudama su korozijos tyrimų įmone „Rostskyddsmetoder“, naudodama endoskopus ir atlikdama išsamias apžiūras, įvertino dešimtis automobilių. Jie vertino kėbulo dangas, drenažo sistemas, suvirinimo siūles ir net paslėptose automobilio vietose naudojamas medžiagas.
Automobiliai buvo vertinami skalėje nuo 0 (prasta apsauga, didelė rūdžių rizika) iki 5 (puiki apsauga, maža rūdžių rizika). Vidutinis rezultatas buvo 3,1, tačiau kai kurios markės išsiskyrė – tiek teigiamai, tiek neigiamai.
Automobiliai, kurių apsauga nuo rūdžių yra prasčiausia (mažiau nei 2,5 balo)
Gamintojas | Apsaugos įvertinimas |
---|---|
Honda | 1,8 |
Suzuki | 2,0 |
Subaru | 2,0 |
Range Rover | 2,0 |
Mitsubishi | 2,0 |
Lynk & Co | 2,0 |
Hongqi | 2,0 |
Fiat | 2,0 |
DS | 2,0 |
Toyota | 2,2 |
Ford | 2,2 |
Šie modeliai laikomi turinčiais didesnę korozijos riziką, todėl jiems kas kelerius metus gali prireikti papildomos apsaugos, pavyzdžiui, kėbulo sandarinimo arba ertmių vaško.
Automobiliai su geriausia apsauga nuo rūdžių (3,6 balo ir daugiau)
Gamintojas | Apsaugos įvertinimas |
---|---|
Porsche | 5,0 |
Jaguar | 4,7 |
Nio | 4,5 |
BMW | 4,1 |
Audi | 4,0 |
Mini | 4,0 |
Mercedes | 3,9 |
Renault | 3,7 |
Volkswagen | 3,6 |
Seat | 3,6 |
Įdomu tai, kad sąrašo viršuje atsidūrė prabangūs prekių ženklai ir naujesni Kinijos gamintojai, o tradiciniai Japonijos prekių ženklai atsilieka.
Prevencija geriau nei remontas
Ekspertai pabrėžia, kad net ir geriausiai įvertintoms transporto priemonėms naudingos prevencinės priemonės. Į rūdis linkusiems modeliams patartina kas 3-4 metus investuoti į apsaugą nuo korozijos. Tai apima antikorozinių tirpalų įpurškimą į uždaras ertmes ir kėbulo dangos atnaujinimą.
Tik būkite atsargūs: naudojant netinkamas medžiagas arba užkimšus drenažo angas padėtis gali pablogėti. Visada geriausia konsultuotis su profesionalais, kurie specializuojasi korozijos prevencijos srityje.
Rūdys yra ne tik kosmetinė problema – tai pavojus saugumui ir finansinė grėsmė jūsų automobilio ilgaamžiškumui. Jei perkate naudotą automobilį arba norite apsaugoti dabartinį, supratimas, kurios markės automobiliai yra labiau pažeidžiami, gali išgelbėti jus nuo brangiai kainuojančio remonto ateityje.
Ar turite vieną iš automobilių, įtrauktų į „labiausiai rūdžių pažeidžiamų“ sąrašą? Ar turėjote problemų dėl korozijos? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!