• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 17 gegužės, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
    • Ilgalaikiai testai
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Daugiau
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kodėl nauji automobiliai nebeturi rūko žibintų

pagal Michal Kovalčiuk
2025.04.18, 11:00
Naujienos
A A
0
Rūko žibintas

Rūko žibintas / Freepik nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Šiuolaikinės transporto priemonės vis dažniau projektuojamos be tradicinių rūko žibintų. Tobulėjant LED technologijoms ir adaptyviajam apšvietimui tampant norma, automobilių gamintojai iš naujo svarsto, ar reikia šios seniai naudojamos funkcijos. Štai ką Lietuvos vairuotojai turi žinoti apie šią tendenciją ir jos pasekmes.

Turinys
Toggle
  • Perėjimas nuo tradicinių rūko žibintų
  • Kaip adaptyvusis apšvietimas pakeičia rūko žibintus
  • Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams
  • Ekspertų nuomonės apie tendenciją
  • Ar rūko žibintai visiškai išnyko?
  • Apatinė eilutė automobilių pirkėjams

Perėjimas nuo tradicinių rūko žibintų

Dešimtmečius rūko žibintai buvo įprastas automobilių saugos elementas, ypač tokiuose regionuose kaip Lietuva, kur dažnai būna rūkas. Tačiau naujesni modeliai, ypač nuo 2024 m., iš gamybos linijų išvažiuoja be jų. Kodėl?

Dėl pažangos automobilių apšvietimo srityje, ypač dėl plačiai paplitusių LED sistemų ir adaptyviųjų šviesų technologijų, tradiciniai rūko žibintai tapo mažiau reikalingi. Šie modernūs priekiniai žibintai gali automatiškai prisitaikyti prie oro ir kelio sąlygų, pagerindami matomumą be papildomų šviesos šaltinių.

lietus rukas kelias automobiliai

Kaip adaptyvusis apšvietimas pakeičia rūko žibintus

Pagrindinė priežastis, dėl kurios atsisakoma rūko žibintų, yra adaptyviųjų tolimųjų šviesų (ADB) technologija. ADB sistemose naudojamos kameros ir jutikliai, kuriais nustatomas priešpriešinis eismas ir reguliuojamas šviesos srautas, kad būtų išvengta akinimo ir išlaikytas optimalus kelio apšvietimas.

  • Geresnis matomumas rūke, lietuje ir sniege, nesukeliantis akinimo
  • Automatinis šviesos srauto reguliavimas realiuoju laiku
  • Didesnis energijos vartojimo efektyvumas, palyginti su tradiciniais halogeniniais rūko žibintais

Ekspertų teigimu, ADB technologija atitinka arba viršija tradicinių rūko žibintų charakteristikas, todėl daugelyje naujų automobilių jie tampa nebereikalingi.

bmw m4 priekinis zibintas

Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams

Lietuvoje rudenį ir žiemą daugelis vairuotojų pasikliauja rūko žibintais. Nors rūko žibintų nebuvimas gali atrodyti kaip prastesnė savybė, svarbu pažymėti, kad ADB sistemas turinčios transporto priemonės dažnai apskritai pasižymi geresnėmis apšvietimo savybėmis.

Be to, Lietuvos Kelių eismo taisyklės nereikalauja naudoti rūko žibintų, jei transporto priemonės pagrindinės apšvietimo sistemos užtikrina saugų matomumą. Vis dėlto vairuotojai per techninę apžiūrą turėtų patikrinti, ar jų automobilio apšvietimo sistema atitinka reikalavimus.

automobiliu salonas automobiliai
Automobilių salonas

Ekspertų nuomonės apie tendenciją

„Tradiciniai rūko žibintai turėjo savo vietą, tačiau šiandien adaptyviosios LED sistemos yra išmanesnės, saugesnės ir efektyvesnės“, – sako automobilių apšvietimo inžinierius Danielis Mileris. „Vairuotojams suteikiamas geresnis matomumas, tačiau nereikia sudėtingai valdyti kelių šviesos režimų.“

Skaitykite  „Nissan“ uždaro dvi pagrindines gamyklas Japonijoje – didelės restruktūrizacijos ženklas

Tokie transporto priemonių gamintojai kaip „Audi“, BMW ir „Toyota“ pirmauja šioje srityje, integruodami rūko funkcijas tiesiai į tolimųjų šviesų modulius, todėl nebereikia atskirų rūko žibintų.

Ar rūko žibintai visiškai išnyko?

Ne visiškai. Kai kuriuose biudžetiniuose ar senesniuose modeliuose vis dar gali būti rūko žibintai, ypač tose rinkose, kuriose to reikalauja taisyklės ar vartotojų lūkesčiai. Tačiau tendencija Europoje ir už jos ribų rodo, kad jų naudojimas nuolat mažėja.

ruko zibintu ispejamoji lempute
Rūko žibintų lemputė

Apatinė eilutė automobilių pirkėjams

Jei planuojate pirkti naują transporto priemonę Lietuvoje, nenustebkite, jei rūko žibintai nebėra įtraukti į komplektaciją. Vietoj to ieškokite modelių su pažangiais apšvietimo paketais, kurie dažnai užtikrina geresnį matomumą ir saugumą.

Nepermokėkite už draudimą – sužinokite geriausią privalomojo draudimo kainą internetu.

Šiuolaikinis apšvietimas tampa daugiau nei patogumu – tai pagrindinė transporto priemonės saugos konstrukcijos dalis.

Ką apie tai manote jūs? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!

Žymos: apšvietimasautomobilio žibintairūko žibintai
Dalintis8DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje BMW X5 išsiardė važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

0

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

Įžūlus BMW vairuotojas du kartus vos nesukėlė avarijos

0

BMW M5 startas sankryžoje nors galėjo tik sukti

BMW M5 startas sankryžoje tiesiai – nors galėjo tik sukti

0

Volvo išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

„Volvo“ išvažiavo į priešpriešinę juostą tiesiai prieš atvažiuojantį vilkiką

0

Taip pat skaitykite

Ar galite netekti vairuotojo pažymėjimo už važiavimą dviračiu išgėrus?

Ši „Google Maps“ funkcija gali apsaugoti nuo greičio viršijimo baudų

Vilniuje BMW X5 „išsiardė“ važiuodamas vakariniu aplinkkeliu

Ekspertai įvardijo: 5 krosoveriai, kuriems korozija negresia net po 10 metų

Ar traktorius privalo trauktis? Konfliktas Lietuvos keliuose

5 dyzeliniai automobiliai, kurie gali tapti finansine katastrofa

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai

Straipsniai

  • Eismas
  • Naujienos

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kelių eismo taisyklės
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)
  • Kuro skaičiuoklė

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz