Kasmetinius žieminių padangų bandymus jau daugelį metų pradedame nuo atrankos etapo, kurio metu iš kelių dešimčių padangų modelių atrenkame tuos, kurie verti dėmesio, ir atmetame tuos, kurie jau turi rimtų, dažnai diskvalifikuojančių trūkumų. Jau žinome, kurių padangų modelių šiemet tikrai negalime jums rekomenduoti.
Mūsų didžiųjų žieminių ir vasarinių padangų bandymų taisyklės yra paprastos: iš pradžių vyksta kvalifikacinės varžybos, tada – išsamūs bandymai. Per kvalifikacinį etapą nekreipiame dėmesio į markes, modelius ar kainas – visi gamintojai turi vienodas galimybes, svarbūs tik kieti duomenys, t. y. stabdymo bandymų ant skirtingų paviršių rezultatai. Nes, mūsų nuomone, padangos, kurios neįveikia šios užduoties, tiesiog nenusipelno būti rekomenduojamos ir neturi nė menkiausios galimybės laimėti testą.
Norint laimėti mūsų žieminių padangų testą, gerų rezultatų ant sniego ir ledo nepakanka
Tarp šių metų 205/55 R16 žieminių padangų testo pralaimėtojų gali būti padangų, kurios puikiai važiuoja ant sniego ir ledo, tačiau jei jos nesugeba stabdyti ant šlapios dangos, veltui gaištame laiką, kad jas nuodugniai išbandytume. Mūsų klimato sąlygomis teisingas padangų veikimas ant šlapios dangos yra toks pat svarbus, kaip ir veikimas ant sniego, ledo ir plikledžio. Tik įsivaizduokite, kiek dienų nuo lapkričio iki balandžio pabaigos keliuose būna sniego ir kiek lietingų dienų.
Tai verčia susimąstyti! Atlikdami bandymus vertiname padangų universalumą, taip pat ir žieminių padangų atveju. 20 iš 53 išbandytų padangų modelių oficialią bandymų procedūrą baigėme stabdymo ant šlapios dangos bandymu. Bandymas buvo atliekamas važiuojant 80 km/val. greičiu. Jau važiuojant tokiu greičiu stabdymo kelio skirtumas tarp geriausios ir blogiausios bandyme dalyvavusios padangos buvo stulbinantis – 16 metrų, arba beveik keturi automobilio ilgiai! Tai reiškia, kad automobilis, važiuojantis geromis padangomis, su paprastomis žieminėmis padangomis vis tiek važiuos keliasdešimties kilometrų per valandą greičiu. Stabdant prieš pėsčiųjų perėją toks skirtumas nėra gyvybės ar mirties klausimas! Todėl stabdymo srityje nepripažįstame jokių kompromisų ar nuolaidų puikių eksploatacinių savybių žieminėms padangoms.
Geriausios 2024/2025 m. žieminių padangų bandymo kvalifikacinio etapo padangos
Kvalifikacinio etapo padangos skirstomos į tris grupes. Į pirmąją patenka tie, kurių rezultatai stabdymo bandymuose suteikia šansų iškovoti vietas finale. Šios padangos vėliau pereina visus testus ir nėra garantijos, kad neužfiksuosime jų su rimtais trūkumais ir silpnybėmis. Šiame etape žinome tik tiek, kad jos gerai veikia stabdant ant šlapios dangos ir sniego – iki pergalės bandymuose dar toli, o ankstesnių metų patirtis rodo, kad atrankos etapo tvarka nebūtinai sutampa su finale užimtų vietų eiliškumu. Nors rinkoje daugėja nebrangių, nežinomų prekės ženklų, į finalinį dvidešimtuką pateko tik keletas naujokų, tarp kurių yra gerai žinomų, populiarių, ilgą laiką rinkoje veikiančių prekės ženklų ir daug aukščiausios klasės padangų.
Šie padangų modeliai pateko į galutinį padangų bandymo etapą. Laimėti kvalifikacinį etapą dar nereiškia laimėti testą! | ||||
Atrankos etapo vieta | Padangų markė ir modelis | Stabdymo kelias važiuojant šlapia kelio danga nuo 80 km/h (m) | Stabdymo kelias ant sniego važiuojant 50 km/h greičiu (m) | Stabdymo kelių suma (m) |
1 | Bridgestone Blizzak 6 „Enliten“ | 34,6 | 29,6 | 64,2 |
2 | Kumho Wintercraft WP52 | 34,6 | 30,3 | 64,9 |
3 | GT Radial Winterpro 2 evo | 36,0 | 29,3 | 65,3 |
4 | Pirelli Cinturato Winter 2 | 35,6 | 30,2 | 65,8 |
5 | Michelin Alpin 6 | 36,2 | 29,7 | 65,9 |
6 | Semperit Speed-Grip 5 | 36,8 | 29,1 | 65,9 |
7 | Uniroyal WinterExpert | 36,5 | 29,5 | 66,0 |
8 | Continental WinterContact TS 870 | 37,1 | 29,1 | 66,2 |
9 | Goodyear UltraGrip Performance 3 | 36,9 | 29,4 | 66,3 |
10 | Firestone Winterhawk 4 | 35,5 | 30,9 | 66,4 |
11 | Dunlop Winter Sport 5 | 37,4 | 29,2 | 66,6 |
12 | Giti GitiWinter W2 | 37,4 | 29,2 | 66,6 |
13 | BF Goodrich g-Force Winter 2 | 37,5 | 29,4 | 66,9 |
14 | Hankook Winter i*cept RS3 | 37,8 | 29,1 | 66,9 |
15 | Apollo Alnac 4G Winter | 36,4 | 30,6 | 67,0 |
16 | Kleber Krisalp HP3 | 37,8 | 29,3 | 67,1 |
17 | Vredestein Wintrac | 37,3 | 30,2 | 67,5 |
18 | Barum Polaris 5 | 37,7 | 30,0 | 67,7 |
19 | Yokohama BluEarth Winter V906+ | 37,1 | 30,8 | 67,9 |
20 | Fulda Kristall Control HP 2 | 38,6 | 29,6 | 68,2 |
Šioms padangoms šiek tiek pritrūko iki finalinio žieminių padangų bandymo etapo
Antrąją grupę sudaro padangos, kurios, nors ir nepateko į galutinį dvidešimtuką, tačiau jų rezultatai pirmuosiuose bandymuose nebuvo tokie blogi, kad turėtume patarti jų nepirkti. Tiesiog konkurentai buvo geresni.
Atrankos etapo vieta | Padangų markė ir modelis | Stabdymo kelias važiuojant šlapia kelio danga nuo 80 km/h (m) | Stabdymo kelias ant sniego važiuojant 50 km/h greičiu (m) | Stabdymo kelių suma (m) |
21 | Radar Dimax Alpine | 39,9 | 28,9 | 68,8 |
22 | Falken Eurowinter HS02 | 38,3 | 30,7 | 69,0 |
23 | Sava Eskimo HP2 | 39,5 | 29,6 | 69,1 |
24 | Ceat WinterDrive | 39,0 | 30,2 | 69,2 |
25 | Point S Winter S | 38,3 | 31,2 | 69,5 |
26 | Nexen Winguard Snow G3 | 37,7 | 32,4 | 70,1 |
27 | Nokian Snowproof 2 | 40,0 | 30,5 | 70,5 |
28 | Delinte Winter WD1 | 36,1 | 35,8 | 71,9 |
29 | Lassa Snoways 4 | 39,2 | 34,1 | 73,3 |
30 | Petlas Snowmaster 2 | 39,5 | 35,4 | 74,9 |
31 | Landsail Winter Lander | 38,0 | 38,1 | 76,1 |
32 | Mastersteel Winter + | 38,6 | 38,4 | 77,0 |
33 | Infinity Ecozen | 37,6 | 41,0 | 78,6 |
Blogiausios 2024/2025 m. žieminių padangų testo padangos: šių 20 modelių geriau vengti iš tolo
Trečioji grupė – tai padangos, kurioms šiame teste parodėme raudoną kortelę dėl pernelyg ilgo stabdymo kelio esant šlapiai dangai. Galbūt tam tikromis sąlygomis, pavyzdžiui, žmogui, kuris žiemą važinėja tik snieguotais kalnų keliais, vienas iš šių modelių būtų geriausias pasirinkimas, tačiau ne mums, mes vertiname tokių padangų tinkamumą vidutiniam naudotojui. Taip pat turime pripažinti, kad metai iš metų tampame vis reiklesni, etalonas visada yra geriausios padangos, dugnui neprilygsime! Į padangų grupę, kurią šį kartą diskvalifikavome, pateko ir keletas gerai žinomų ir populiarių modelių. Deja, reikia žengti koja kojon su laiku, šios padangos jau turėtų turėti savo įpėdinius.
Šie padangų modeliai buvo diskvalifikuoti. Priežastis: per ilgas stabdymo kelias ant šlapio asfalto | ||
Atrankos etapo vieta | Markė ir modelis | Stabdymo kelias važiuojant šlapia kelio danga nuo 80 km/h (m) |
34 | Goodride SW608 | 40,6 |
35 | Toyo Snowprox S944 (Platzhalter) | 40,6 |
36 | Riken Snow | 40,8 |
37 | Torque TQ 023 | 40,8 |
38 | Laufenn i*Fit + LW31 | 41,1 |
39 | Kormoran Snow | 41,5 |
40 | Westlake SW608 | 41,5 |
41 | Maxxis Premitra Snow WP6 | 42,0 |
42 | Zeetex WH1000 | 42,3 |
43 | Tracmax X-Privilo S130 | 43,3 |
44 | Tourador WinterPro TS1 | 43,5 |
45 | Kenda Wintergen 2 KR 501 | 43,7 |
46 | Imperial Snowd Dragon HP | 44,5 |
47 | Minerva Frostrack HP | 44,5 |
48 | Duraturn Mozzo Winter | 44,7 |
49 | Austone Skadi SP-901 | 45,7 |
50 | Superia Bluewin UHP | 45,7 |
51 | Powertrac Snowtour Pro | 46,6 |
52 | Roadmarch Winter XPro 888 | 48,2 |
53 | Maxtrek Trek M7 Plus | 50,6 |
Kokias žiemines padangas verta įsigyti 2024/2025 m. sezonui
Po kvalifikacinio etapo vis dar žinome per mažai, kad galėtume rekomenduoti konkrečius padangų modelius – šiuo metu žinome tik tai, kurių padangų tikrai negalime rekomenduoti vidutiniam naudotojui. Žinoma, kraštutiniais atvejais tokios žieminės padangos žiemą yra geresnės už vasarines padangas arba už itin nusidėvėjusias ar tiesiog labai senas žiemines padangas. Tačiau, kita vertus, kainų skirtumas tarp gerų padangų ir padangų, kuriomis pernelyg rizikuojame, paprastai yra mažesnis nei vieno degalų užpylimo ekvivalentas. Ar verta rizikuoti savo gyvybe ir sveikata dėl tokio taupymo? Konkrečių rekomendacijų rasite išsamiame 2024/2025 m. žieminių padangų teste, kuris bus paskelbtas netrukus.