Lietuvos susisiekimo ministerija dviračių transporto infrastruktūros plėtrai papildomai skyrė 33,7 mln. eurų. Šis finansavimas, pasiūlytas pagal „Naujos kartos Lietuvos“ ekonomikos atgaivinimo planą, bus perskirstytas iš esamų anglies dioksido išmetimo mažinimo fondų, kol jį patvirtins Finansų ministerija.
„Šios investicijos leis pasiekti didelę pažangą plėtojant dviračių transporto infrastruktūrą. Dviračiai tampa vis populiaresni kaip įperkama, ekologiška ir efektyvi transporto priemonė, ypač miestuose. Siekiame, kad dviračių transportas taptų prieinamesnis ir patogesnis visiems“, – sakė susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.
Jei finansavimas bus patvirtintas, iki 2026 m. vidurio bus skirta parama ne mažiau kaip 76 km naujų dviračių takų statybai ir esamų takų atnaujinimui. Šia iniciatyva pasinaudos 42 savivaldybės, kurios dar nėra parengusios judumo mieste planų. Lėšos skiriamos iš ES programos „NextGenerationEU“, o Europos Komisija sprendimą dėl pasiūlymo turėtų priimti iki 2024 m. pabaigos.
Patvirtinus šį pasiūlymą, nemotorizuoto transporto infrastruktūros finansavimas gerokai padidėtų – nuo 9,6 mln. eurų (2014-2020 m.) iki beveik 134 mln. eurų (2021-2027 m.), t. y. 13 kartų.
Pastaraisiais metais Lietuva dviračių transportui suteikė prioritetą, įgyvendindama svarbiausius etapus, įskaitant pirmą kartą atliktą nacionalinį dviračių transporto infrastruktūros aprašą (2021-2024 m.), strategines dviračių transporto plėtros gaires iki 2035 m. ir jų įgyvendinimo memorandumą. Šiuo metu šalyje įrengta apie 3 000 km dviračių infrastruktūros, o iki 2035 m. siekiama ją išplėsti iki 5 000 km.